در حال بارگذاری ...
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خوزستان، آئین رونمایی از فراخوان بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر لاله های سرخ اندیمشک با حضور مجید منادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، نماینده دبیر کنگره شهدای استان خوزستان، مسئولان استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر استان خوزستان روز دوشنبه 25 دی ماه 1402 در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

مجید منادی  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین رونمایی فراخوان جشنواره تئاتر لاله های سرخ گفت: ظرفیت های بالای هنری استان خوزستان بسیار بالاست و لزوم توجه به مقوله هنر نمایش استان با توجه به گستره و تعدد فعالیت های نمایشی استان خوزستان ضروری است و جشنواره تئاتر لاله های سرخ  اندیمشک از جمله جشنواره های ارزشی و تاثیرگذار در  میان هنرمندان تئاتر کشور است. 

مجید منادی افزود: این جشنواره تاکنون در سطح ملی برگزار شده و دوره پیش رو قرار است به صورت بین المللی و با محوریت جبهه مقاومت برگزار شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایش استان خوزستان و دبیر این جشنواره نیز گفت: جشنواره بیست و هشتم تئاتر لاله های سرخ برای اولین بار بصورت بین المللی و در چهار بخش برگزار خواهد شد. بخش نخست جشنواره مسابقه نمایشنامه نویسی است که در گستره بین المللی و با اولویت موضوع جبهه مقاومت برگزار خواهد شد که فراخوان آن به سه زبان ترجمه شده و از طریق واحد بین الملل اداره کل هنرهای نمایشی کشور در خبرگزاری های تئاتری جهان منتشر می‌شود و در اردیبهشت ماه 1403 برگزیدگان این بخش معرفی می گردند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان در ادامه افزود: بخش دوم نیز با هدف پویایی و تشویق جوانان مستعد تحت عنوان بخش تئاتر صحنه ای برنا در اردیبهشت ماه 1403 برگزار می‌شود که این بخش در راستای شناسایی و تشویق جوانان مستعد تئاتر استان خوزستان در گستره استانی برگزار می‌شود و برگزیده این بخش به بخش نهایی جشنواره تئاتر لاله های سرخ که در آذرماه 1403 برگزار خواهد شد راه پیدا می کند‌.

یاقوت پور در ادامه اظهار کرد: بخش سوم جشنواره، بخش تئاتر صحنه ای بین الملل است که با دعوت از گروه‌‌هایی از کشورهای مختلف که با موضوع جبهه مقاومت نمایش تولید کرده باشند در آذرماه 1403 و همزمان با بزرگداشت شهدای ۴ آذر اندیمشک به صورت مهمان در جشنواره تئاتر لاله های سرخ حضور خواهند یافت.

محمد یاقوت پور دبیر این جشنواره افزود: بخش چهارم و نهایی جشنواره بخش مسابقه تئاتر صحنه ای است که در آذرماه 1403 و در گستره ملی به صورت رقابتی برگزار خواهند شد و گروه‌های نمایشی که از میان نمایشنامه های منتخب بخش نخست جشنواره به تولید نمایش مبادرت کرده باشند در اولویت پذیرش قرار خواهند گرفت و این بخش به صورت رقابتی برگزار خواهد شد و امید داریم که بتوانیم با موافقت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزیده نهایی جشنواره بین المللی بیست و هشتم تئاتر لاله های سرخ را به جشنواره بین المللی تئاتر فجر سال آینده معرفی نماییم.

بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر لاله های سرخ به دبیر محمد یاقوت پور در بخش های مسابقه بین المللی نمایشنامه نویسی و بخش استانی تئاتر برنا در اردیبهشت ماه 1403 و دو بخش مسابقه تئاتر صحنه ای ایران و تئاتر صحنه ای بین الملل در آذرماه 1403 در شهرستان اندیمشک استان خوزستان برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، از اضافه شدن بخش بین‌المللی نمایشنامه‌نویسی و همچنین دعوت از گروه‌های نمایشی اقوام لر از کشور عراق به جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک خبر داد.

|

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

نظرات کاربران