در حال بارگذاری ...
توسط گروه تئاتر سراج

اجرای نمایش عربی «زفزفه» در اهواز

نمایش عربی «زفزفه» توسط گروه تئاتر سراج در فرهنگسرای علوی شهرستان اهواز به روی صحنه رفت.

به گزارش تئاتر خوزستان نمایش عربی «زفزفه» به نویسندگی حسین ذوالفقاری و کارگردانی صادق منصوری کاری از گروه تئاتر سراج از 7 الی 11 آذرماه 1400 ساعت 20 در فرهنگسرای علوی شهر اهواز به روی صحنه رفت.

در این نمایش جاسم حاتمی، حکیمه سیاحی، فرید ساعدی، حسین عفری، حسن ساو و آمنه صالحی به عنوان بازیگر ایفای نقش می کنند.

نمایش «زفزفه» روایت عرف «دخیل» است. عرفی که خیلی از مظلومان را در پناه خود گرفته و آنها را به حق خود رسانده؛ عرفی که تا امروزه اقوام عرب به آن پای‌بند هستند و شخصی که «دخیل» را می‌پذیرد، مورد احترام طایفه و عشیره است وحکمی را که در مورد فرد دخیل آمده، صادر می‌کند؛ محترم و قابل اجرا ست.

سایر عوامل نمایش عربی «زفزفه» عبارتند از: توفیق مرجانی (دستیار کارگردان)، دلال احمدی (منشی صحنه)، صادق منصوری (نور پرداز)، حکیم محتشم و ریحانه مروانی (افکتور)، صادق منصوری (طراح صحنه)، ندا رنجبر (بروشور)، دنیا میاحی (طراح لباس)، توفیق والی پور (موسیقی زنده)، ساجده صالحی (گریمور)، سلوا لطیفی (مترجم)، آمنه صالحی (طراح پوستر)، محمد قائدی (عکاس پوستر)، نادر زهیری و علی عالی پور (دکور).

نمایش «زفزفه» به عنوان تنها نماینده شهرستان اهواز در بخش صحنه ای هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عربی خوزستان پذیرفته شده و نیمه آذرماه در این جشنواره شرکت خواهد کرد.

نمایش عربی «زفزفه» توسط گروه تئاتر سراج، انجمن هنرهای نمایشی اهواز، فرهنگسرای علوی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تولید و به روی صحنه رفته است.




مطالب مرتبط

نگاهی به نمایش «آرش؛ روایتی دیگر» به کارگردانی سیدصادق فاضلی

پیوند میان اسطوره و نمایش و زندگی
نگاهی به نمایش «آرش؛ روایتی دیگر» به کارگردانی سیدصادق فاضلی

پیوند میان اسطوره و نمایش و زندگی

آرزو کهوازی* نمایشنامه آرش نوشته بهرام بیضایی با تمام متون و روایت هایی که تا کنون پیرامون اسطوره آرش کمانگیر نوشته و یا سروده شده، متفارت است. تفاوت به معنی واقعی واژه متفاوت!ما در این متن با موقعیت ...

|

نظرات کاربران