در حال بارگذاری ...
با اعلام آرای هیئت انتخاب پانزدهمین دوره

تئاتر باغملک به جشنواره بین المللی تئاتر مریوان راه یافت

با اعلام آرای هیئت انتخاب پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، تئاتر باغملک مسافر مریوان شد.

به گزارش تئاتر خوزستان، هیئت انتخاب آثار پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان متشکل از فاطمه رادمنش، شهرام کرمی، سیروس همتی، حمید مرادویسی و سوران حسینی پس از بازبینی و ارزیابی آثار متقاضی شرکت در بخش‌های مختلف جشنواره، آثار منتخب بخش‌ آیینی و سنتی را اعلام کردند که نمایش خیابانی «خرس بازی به روایت کمین و جرین» نوشته مجتبی مقدم و کار محمدرضا صفاران کاری از گروه تئاتر منگشت از شهرستان باغملک به عنوان تنها نماینده استان خوزستان در این جشنواره حضور خواهد یافت.

در این نمایش حجت الله صفاران، یونس مرادی هزاروند، محمد خزائی، رسول خواجه امیری، علی پورباقری، رضا صفاران، و مجتبی مقدم. داود زنگنه و محمد صدرا زنگنه به عنوان بازیگر ایفای نقش می کنند.

این نمایش برگرفته از «دو نمایش کهن» با قدمتی چند صد ساله در منطقه ی جانکی (باغملک) است. «خرس بازی» روایت حمله ی یک خرس برای بستن آب بر روی اهالی و ایجاد خشکسالی و از بین بردن باغات و محصولات کشاورزی است که با ورود پهلوان شهر و مبارزه با او، در نهایت آب و پیروزی به منطقه برمی گردد.  «کُمین و جِرین» نیز روایت دو برادر یا ارباب و رعیت است که یکی از آنها شکم گُنده و ظالم (کُمین) و دیگری قوز دار و زجر کشیده و مظلوم (جِرین) می باشد که بیان کننده ی داستان ظالم و مظلوم در طی تاریخ است.

سایر عوامل نمایش «خرس بازی به روایت کمین و جرین» عبارتند از: سید سجاد موسوی، دانیال صفاران، داود زنگنه، حسین صفاران، محمدطاها مرادی هزاروند، رقیه مرادی هزاروند، ناهید ملایی، مهوش صفاران و نسترن مرادی بندانی، معصومه ممبینی، فاطمه زهرا صفاران و محمدصدرا زنگنه، محمد برفیان و امیررضا برفی نژاد (موسیقی).

نمایش «خرس بازی به روایت کمین و جرین» از تاریخ 5 الی 9 مردادماه 1400 در سطح شهرستان باغملک اجرای عمومی رفته بود.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به دبیری عبید رستمی در شهرستان مریوان برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان لازمه اثرگذاری جریان‌های فرهنگی را پیوست رسانه‌ای آن جریان عنوان کرد و گفت: این موضوع موجب می‌شود علاوه بر اینکه آن جریان به مردم شناسانده و معرفی شود از تاثیرگذاری بیشتری نیز برخوردار باشد.

|

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، در پیامی به مناسبت برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» در شهرستان باغملک، ابراز امیدواری کرد این رویداد در سال آینده، به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

|

نظرات کاربران