در حال بارگذاری ...
پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان؛

هنرمندان تئاتر خیابانی خوزستان پاسداران کرامت انسانی‌اند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با انتشار پیامی برگزاری رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پیامی در استان خوزستان را گرامی داشت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مناسبت برگزاری رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پیامی را منتشر کرد.

در متن این پیام آمده است:

تئاتر لایه‌های درونی و فطری معانی و پدیده‌ها را واکاوی و تفسیر و قرائتی چندبعدی را روایت می‌کند. این هنر مردمی، مواجهه ساده حواس را دست مایه ارتباط با پدیده‌ها، مفاهیم بنیادین و کلیدی می‌سازد و با همین رویکرد، سطوح توانایی و لایه‌های ذهنی بشر را در بستر زمان، توسعه می‌دهد.

اگر مردمان امروز به خاطر شیوع بیماری کرونا امکان حضور در سالن های تئاتر را نمی یابند، «تئاتر خیابانی» خود به میان مردم می رود تا با حضور و هم نفسی نزدیک و همدل با تماشاگران به زبان زیبای تئاتر به طرح دغدغه های مشترک آنان بپردازد.

این هنر مستقیم و بی واسطه به طور فراگیر و ساده تماشاگر گذرگاهی را ساعت ها به خود معطوف می دارد و با همه اقشار و آحاد اجتماعی ارتباط برقرار می سازد.

بسیار مفتخریم که رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مزین شده است تا هنرمندان تئاتر خیابانی استان خوزستان این پاسداران کرامت انسانی، عاشقانه در گوشه‌گوشه این استان، از نام، یاد، سیره و سیاق سردار شهید و شهدای ایران اسلامی بگویند.

 به شکرانه این رویداد ارزشمند هنری از همکاران محترم ام در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و شهرستان های میزبان، دبیر محترم رپرتوار، اعضای هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان و تمامی هنرمندان و برگزارکنندگان این رپرتوار تئاتر خیابانی تشکر و قدردانی و از خداوند متعال موفقیت روز افزون برای هنرمندان ساعی تئاتر خیابانی استان خوزستان و سربلندی و افتخار آفرینی فرزندان ایران اسلامی را خواستارم.

محمد جوروند
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

 

رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به دبیری ساسان شکوریان از 4 تا 8 خردادماه 1400 در ده شهرستان استان خوزستان به طور هم زمان در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان لازمه اثرگذاری جریان‌های فرهنگی را پیوست رسانه‌ای آن جریان عنوان کرد و گفت: این موضوع موجب می‌شود علاوه بر اینکه آن جریان به مردم شناسانده و معرفی شود از تاثیرگذاری بیشتری نیز برخوردار باشد.

|

نظرات کاربران