در حال بارگذاری ...
پیام مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران به رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان؛

این روزها خوزستانِ روزهای دفاع مقدس روایت می شود

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران به مناسبت برگزاری رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پیامی را خطاب به این رپرتوار منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، رضا بصیریت مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران به مناسبت برگزاری رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پیامی را منتشر کرد.

در متن این پیام آمده است:

به نام خدا

«خرمشهر را خدا آزاد کرد»

این حکایت آشنایی است که هرگز کهنه نمی‌شود.

اسارت، جنگ، بی خانمانی، آوار، رفتن‌هایی که بازگشت نداشت، اشک‌هایی که حتی در روز آزادی ادامه داشت، خون‌های ریخته شده ای که خرمشهر را به خونین شهر معروف ساخت.

کافیست در کوچه پس کوچه های این استان اسطوره مقاومت قدم بزنی، کافیست گوش ات را بر دیوارهای شهر اهواز، اندیمشک، دزفول، خرمشهر، سوسنگرد، بندرماهشهر، امیدیه، آبادان، بهبهان و ... بگذارید، همه خاطرات تلخ و شیرین آن روزهای تاریخی شنیده می شود.

حکایت آن روزها به شور و شعور هنرمندان تئاتر خوزستان روایت می شود. حالا مردم ممتاز خوزستان به نفس نمایشگران خیابانی یک بار دیگر می بینند و می شنود و این بار همراه می شوند با فرزندان هنرمند خود.

این روزها خوزستان آن روزها روایت می شود.

یادواره و رپرتواری مزین به نام سردار دلها شهید قاسم سلیمانی.

تئاتر خیابانی، تئاتری از جنس مردم و برای مردم است و این رویداد در استان همیشه سربلند خوزستان حرکتی است بسیار مبارک و ارزشمند.

پاس بداریم هنر هنرمندان این خطه را، درایت و همراهی مدیران فرهنگی استان را و تکریم و تعظیم کنیم مقام شامخ شهدای والا مقام خوزستان را.

رضا بصیرت

مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران

 

رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به دبیری ساسان شکوریان از 4 تا 8 خردادماه 1400 در 10 شهرستان استان خوزستان به طور هم زمان در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان لازمه اثرگذاری جریان‌های فرهنگی را پیوست رسانه‌ای آن جریان عنوان کرد و گفت: این موضوع موجب می‌شود علاوه بر اینکه آن جریان به مردم شناسانده و معرفی شود از تاثیرگذاری بیشتری نیز برخوردار باشد.

|

نظرات کاربران