در حال بارگذاری ...
پیام رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به دومین جشنواره نمایشخانه بوشهر؛

تماشاگران صحنه نمایش به مخاطبان ناپیدای پشت صفحه نمایش تبدیل شده اند

محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به مناسبت برگزاری دومین جشنواره تئاتر خانگی نمایشخانه بوشهر پیامی را منتشر کرد.

به گزارش تئاتر خوزستان محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان به مناسبت برگزاری دومین جشنواره تئاتر خانگی نمایشخانه در استان بوشهر پیامی را منتشر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

قطعا در این برهه زمانی کرونایی بهره‌مندی از پلتفرم‌های جدید و بهره گیری از فضای مجازی امکانی است تا در شکل بصری‌تر نمایش برای مخاطبانی در دور دست تر از سالن های نمایش نیز به اجرا در آید و همچنین بتوان هر خانه را به سالنی برای تولید تئاتر و جذب مخاطب حداکثری تبدیل کرد و منجر به هم‌ذات‌پنداری آحاد جامعه با فرهنگ و هنر شد که نتیجه‌اش همانا رونق تئاتر در این روزهای رخوت و خمودگی های کرونایی است.

پس هر چند کرونا تاثیر منفی بر حضور فیزیکی تماشاگران داشته اما به گونه ای نکته‌های مثبت نیز می تواند داشته باشد که از آنجمله همین برگزاری دومین جشنواره ملی نمایشخانه به همت هنرمندان و مسئولان عزیز استان بوشهر است که توانسته با فراخوانی عمومی، تولید تئاتر را با اولویت توجه به رسوم و آیین ها و باورها و قصص محلی و با بهره گیری از شیوه های نوین تولید با ادغام زبان های کلامی و غیر کلامی و با بهره گیری از فرهنگ های غنی بومی در خانه تولید کند و افق جدیدی در برابر هنرهای نمایشی بگشاید و تماشاگران صحنه نمایش را به بیننده ناپیدای پشت صفحه نمایش تبدیل کند که جا دارد نخست از انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر به عنوان متولی نمایش در استان بوشهر و سپس از تمام دست اندرکاران ستادی و حامیان این رویداد فاخر کمال تشکر و سپاس را داشته باشیم.

محمد یاقوت پور

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان




مطالب مرتبط

با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

|

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، در پیامی به مناسبت برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» در شهرستان باغملک، ابراز امیدواری کرد این رویداد در سال آینده، به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

|

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

نظرات کاربران