در حال بارگذاری ...
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان در آئین اختتامیه جشنواره ملی مهر دزفول:

اتفاقات خوبی در این دوره از جشنواره برای تئاتر دزفول رقم خورد

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان در آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول از اتفاقات خوب برای تئاتر دزفول در این دوره از جشنواره خبر داد.

به گزارش تئاتر خوزستان محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان در آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول ضمن عرض تبریک سعید مبعث حضرت محمد (ص) گفت: اتفاق بسیار خوبی برای تئاتر شهرستان دزفول در این دوره از جشنواره رقم خورد که انتشار پنج نمایشنامه برگزیده این دوره از جشنواره که به صورت کتاب چاپ و منتشر خواهد شد ایده بسیار خوبی برای ماندگاری این جشنواره است.

یاقوت پور در ادامه اظهار کرد: بسیار خوب است که اولویت پذیرش برای چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول برگزیده های نمایشنامه نویسی این دوره از جشنواره باشند و این اولویت برای گروه های متقاضی دوره بعد جشنواره بسیار ارزشمند خواهد بود.

وی افزود: دزفول جز محدود شهرستان هایی است که پلاتوی تئاتر ندارد و لزوم ساخت پلاتوی تخصصی تئاتر در شهرستان دزفول احساس می شود و اگر ساختمان پلاتو توسط مسئولین شهرستان دزفول ساخته شود برای تجهیز اکوستیک، نور و صوت آن می توان از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به عنوان حامی این بخش کمک گرفت.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان در خصوص رویدادهای نمایشی اسفندماه استان خوزستان اظهار کرد: قرار بود در اسفندماه امسال چهار جشنواره نمایشی در استان خوزستان شامل بیست و ششمین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ اندیمشک با رویکرد نمایشنامه نویسی، سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول با محوریت نمایشنامه نویسی، هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عربی خوزستان در دشت آزادگان و رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان در 11 شهرستان استان خوزستان برگزار گردد که با توجه به شرایط قرمز کرونایی استان خوزستان در اسفندماه جاری جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ اندیمشک و جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول برگزار شدند و دو جشنواره دیگر در سال آینده با توجه به شرایط موجود برگزار خواهند شد.

محمد یاقوت پور در پایان افزود: دومین کتاب دیجیتال نمایشنامه های استان خوزستان که مراحل پایانی فنی خود را طی می کند در فروردین ماه 1400 هم زمان با روز جهانی تئاتر منتشر خواهد شد.

 

سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول با محوریت نمایشنامه نویسی به دبیری نادر سعادتی فرد روز پنج شنبه 21 اسفندماه 1399 با اعلام برگزیدگان به کار خود پایان داد.




مطالب مرتبط

با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

|

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، در پیامی به مناسبت برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» در شهرستان باغملک، ابراز امیدواری کرد این رویداد در سال آینده، به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

|

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

نظرات کاربران