در حال بارگذاری ...
پیام رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان به جشنواره ملی تئاتر مهر دزفول؛

نویسندگان تئاتر کودک و نوجوان دغدغه کودکان را پیدا کنند

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان به مناسبت برگزاری سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول و در آستانه آئین اختتامیه جشنواره پبامی را منتشر کرد.

به گزارش تئاتر خوزستان محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان در آستانه برگزاری آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول پیامی را خطاب به شرکت کنندگاه و برگزار کنندگان این دوره از جشنواره منتشر کرد.

 در متن این پیام آماده است:

دوران کودکی دوران آرزوها، رویاها، توقعات و امیدهاست و تئاتر کودک بایستی نیاز کودک به دریافت الگوهای مثبت، خوش بینانه و امید بخش را هموار کند.

 کودکان مشتاق لحظات جادویی هستند. آنان در حالی که به تماشای تئاتر نشسته اند از آنچه روی صحنه رخ‌ می‌دهد خوشحال شده و یا متاثر می شوند و با شخصیت‌های داستان همنوا شده و در گستره‌ای از تردیدها، اضطراب ها و گاها خنده‌های خالصانه  زمینه رشد عاطفی و فلسفی خویش را جستجو می کنند.

لذا از آنجایی که امروزه فلسفه در کودکان ترویج پیدا کرده، به فکر وادارکردن کودک وطرح و بحث ارزش های اخلاقی و چگونگی نشان دادن مفاهیم تجریدی از شاخصه های تولید تئاتر کودک و نوجوان باید باشد.

کودکان امروز اندیشمند و با ذکاوت و خلاق اند و نویسندگان تئاتر کودک و نوجوان بایستی دغدغه مندانه مفاهیم و موضوعاتی که برای این نسل مهم است را پژوهش کنند و در نگارش آثارشان سرلوحه قلم زدن ها برای کودکانی که وارث و حافظ تمدن آینده‌اند قرار دهند.

از این رو برگزاری سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول که به دلیل شرایط کرونایی و جهت حفظ استمرار سنوات برگزاری جشنواره امسال با سرفصل نمایشنامه نویسی و درگستره ملی به همت دبیر محترم جشنواره و انجمن هنرهای نمایشی شهرستان دزفول در واپسین روزهای امسال برگزار می شود گام بسیار مهمی خواهد بود با توجه به چاپ و انتشار آثار برتر جشنواره در بستر سازی تئاتر کودک و نوجوان در استان زرخیز خوزستان.

جا دارد از دبیر محترم، قائم مقام، دبیر اجرایی و ستاد اجرایی جشنواره و هنرمندان و مسئولین عزیز شهرستان دزفول و همچنین از مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و معاونت محترم هنری ایشان و هیات رییسه انجمن هنرهای نمایشی استان که همواره همدل و همراه تئاتر بوده اند کمال تشکر و امتنان را داشته باشم و امیدوار باشم به روزهای فارغ از کرونا و برگزاری جشنواره چهاردهم ملی تئاتر کودک و نوجوان با حضور گروه های نمایشی در شهرستان دزفول در سال آتی انشاالله.

محمد یاقوت پور

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان

 

بنا به گزارش تئاتر خوزستان سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول به دبیری نادر سعادتی فرد با محوریت نمایشنامه نویسی روز پنج شنبه 21 اسفندماه 1399 با اعلام برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.




مطالب مرتبط

با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

|

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، در پیامی به مناسبت برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» در شهرستان باغملک، ابراز امیدواری کرد این رویداد در سال آینده، به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

|

نظرات کاربران