در حال بارگذاری ...
با آراء هیئت داوران معرفی شدند

برگزیدگان بیست و ششمین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ اندیمشک

برگزیدگان بیست و ششمین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ اندیمشک با رویکرد نمایشنامه نویسی با آراء هیئت داوران معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، علی بازگیر دبیر بیست و ششمین جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ با اعلام خبر فوق گفت: پس از بررسی ۶۵ اثر رسیده از ۱۵ استان کشور به دبیرخانه جشنواره و بررسی آثار توسط هیئت داوران، برگزیدگان بیست و ششمین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ با رویکرد نمایشنامه نویسی معرفی شدند.

علی بازگیر افزود: بر اساس رای هئیت داوران دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به نمایشنامه ی «آذر اندوهبار اندیمشک» نوشته ی علی میرزاعمادی از تهران به عنوان نمایشنامه برگزیده اول اهدا گردید.

وی گفت: نمایشنامه «مجلس محاکات جلیه» به نویسندگی نوید کریمی از استان خراسان رضوی شهرستان مشهد به عنوان نمایشنامه برگزیده دوم این جشنواره لوح تقدیر و جایزه نقدی را از سوی هیئت داوران به خود اختصاص داد.

دبیر بیست و ششمین جشنواره تئاتر لاله های سرخ اضافه کرد: لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره به صورت مشترک به نمایشنامه‌های «همه سوزی» نوشته جواد صداقت از استان بوشهر و نمایشنامه «میشو سوزوکی» نوشته ی اصغر گروسی از استان فارس شهرستان شیراز تعلق گرفت.

بازگیر در ادامه افزود: هئیت داوران جایزه ویژه جشنواره را به نمایشنامه‌های «آوانتاژ» به نویسندگی کامران شهلایی از تهران و «بهشت پنجاه درجه بالای صفر» به نویسندگی طیبه نیک آزاد و علی حیدری از منطقه ی آزاد اروند شهرستان آبادان اهدا کرد.

وی گفت: همچنین هئیت داوران جشنواره نمایشنامه های «مادرم زری سر زا رفت» به نویسندگی محمود خرم آزادی از استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان یاسوج و «شریان» به نویسندگی مرضیه شریفی از استان اصفهان شهرستان اصفهان را شایسته تقدیر دانسته و از آنان تقدیر کرد.

 بازگیر در ادامه افزود: شهرام کرمی، لیلی عاج و مهدی آشوغ به ‌عنوان هیات داوران بیست و ششمین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ کار داوری آثار رسیده این دوره از جشنواره را به عهده داشتند.

وی اظهار کرد: بر اساس شرایط فراخوان، آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در بانک اطلاعاتی دیجیتال انجمن هنرهای نمایشی خوزستان جهت دسترسی عموم علاقمندان و امکان تولید با اجازه صاحب اثر قرار خواهد گرفت و آثار برگزیده نیز از سوی انتشارات اداره کل هنرهای نمایشی به صورت کتاب جشنواره منتشر خواهد شد.

بازگیر در پایان اظهار امیدواری کرد که دوره آینده این جشنواره و با بهبود شرایط با حضور هنرمندان و گروه های هنری سراسر کشور و همچنین علاقمندان تئاتر برگزار گردد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران