در حال بارگذاری ...
دبیر سیزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول خبر داد:

انتشار پنج نمایش نامه برتر جشنواره در قالب کتاب

دبیر سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول از انتشار پنج نمایشنامه برگزیده جشنواره در قالب کتاب خبر داد.

به گزارش  خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، نادر سعادتی فرد دبیر سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول با اعلام خبر فوق گفت: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دزفول دهه هفتاد شروع شد و در این میانه چند سال تعطیل شد و بعد از تامین منابع مالی برگزاری این این جشنواره دوباره آغاز شد.

سعادتی فرد اظهار کرد: اولین دوره این جشنواره در مرحله شهرستان اجرا شد اما در ادامه به مرحله استانی و سپس منطقه ای و سیزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول به صورت ملی در بخش نمایش نامه نویسی برگزار می شود.

دبیر جشنواره در ادامه اظهار کرد: با وجود بیماری کرونا نتوانستم این جشنواره را به صورت صحنه ای اجرا کنیم بنابراین تصمیم گرفتیم این دوره به صورت نمایش نامه‌نویسی برگزار کنیم و با این کار جوانان ما می توانند از این متن ها در آثار نمایشی خود استفاده کنند.

نادر سعادتی فرد تصریح کرد: البته خروجی اصلی سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول یک کتاب جامع و بسیار مفید از ۵ اثر برتر در این جشنواره است که مخاطبین حوزه نمایش کودک و نوجوان می توانند از این نمایش ها استفاده کنند و آثار خوبی را به روی صحنه ببرند.

سعادتی فرد گفت: تا به حال تعداد 40 نمایشنامه به دبیرخانه جشنواره رسیده است که با توجه به تمدید تاریخ ارسال تا 28 بهمن ماه، تعداد این آثار بیشتر خواهد شد.

وی در پایان افزود: امیدوارم در ۲۰ اسفندماه 1399 بتوانیم با توجه به شیوه نامه های بهداشتی یک اختتامیه بسیار خوب برای همشهریان و هم وطن های عزیزمان داشته باشیم.

بنا به گزارش تئاتر خوزستان سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول با محوریت نمایشنامه نویسی با شعار «مشق مهر از زبان چشمه و گل» به دبیری نادر سعادتی فرد در شهرستان دزفول در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران