در حال بارگذاری ...
استاندار خوزستان در آئین اختتامیه سی و دومین جشنواره تئاتر استان خوزستان مطرح کرد؛

برگزاری جشنواره به صورت مجازی تجربه‌ای جدید و خلاقانه بود

استاندار خوزستان در آئین اختتامیه سی و دومین جشنواره تئاتر استان خوزستان بر حضور هنر تئاتر در بین مردم، برای مردم و در اختیار مردم تاکید کرد.

به گزارش تئاتر خوزستان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در آئین اختتامیه سی و دومین جشنواره تئاتر استان خوزستان که به صورت مجازی از سایت جشنواره به آدرس www.t4oo.com پخش شد، از برگزاری جشنواره در شرایط موجود به صورت مجازی استقبال کرد و این اتفاق را یک تجربه جدید، خلاقانه و ابتکار بسیار خوبی دانست.

غلامرضا شریعتی گفت: هر هنری که بتواند بر قلوب و افکار مردم تاثیر بگذارد و آنها را به سمت نیکی ها، فضائل، خوبی ها و رفتارهای اجتماعی الهی هدایت کند امر مقدس و قابل ستایشی است و در حقیقت هنرها ودیعه های آسمانی خداوند هستند به انسان های خاص خود، تا به وسیله آن بتوانند مایه پاکی و آلایش جامعه شوند.

استاندار خوزستان در ادامه گفت: در سخنان حضرت امام خمینی(ره) و در فرمایشات مقام معظم رهبری جملات و نکات مهمی در مورد هنر مقدس متعالی دیده می شود و هنرمندان و شاعران همواره مورد ستایش و تفقد ائمه هدی(ع) قرار گرفته اند.

شریعتی در آئین اختتامیه سی و دومین جشنواره تئاتر استان خوزستان افزود: در دوران معاصر که هنرها ارتباط نزدیکی با قاطبه جامعه و اجتماع دارند، هنر تئاتر توانسته موفقیت های ممتازی را کسب و موقعیت بسیار خوبی به دست آورد. هنر تئاتر در بین مردم، برای مردم و در اختیار مردم قرار گرفته است، به ویژه تئاتری که بتواند نشانگر و نمایانگر هنر متعهدانه الهی باشد و بتواند ارزش های انسان ها را به منصه ظهر بگذارد.

غلامرضا شریعتی در خصوص ارتباط هنر تئاتر با مخاطبان گفت: این هنر تئاتر است که مخاطب را جذب می کند و آنها را به سمت فضائل و نیکی ها هدایت می کند و در آن مسیر پیش می برد. هنری که بتواند واقعیات جامعه را انعکاس دهد و زبان گویای مردم از دریچه هنر باشد و مردم احساس کنند آنچه در دل دارند را با زبان هنر و در هنر تئاتر می توانند ببینند.

استاندار خوزستان در خصوص برگزاری جشنواره تئاتر استانی اظهار کرد: برگزاری جشنواره تئاتر استان خوزستان فرصتی است برای بروز خلاقیت ها، ابتکارات و نوآوری های جوانان و کسب تجربه در کنار پیشکسوتان و بزرگان هنر تئاتر استان خوزستان و این مهم در رشد و تعالی هنرمندان جوان تئاتر استان نقش موثری دارد.

غلامرضا شریعتی با توجه به شرایط کرونا تصریح کرد: در این ایام که کرونا سایه خود را بر دنیا گسترانیده، هنرمندان تئاتر خوزستان توانستند لحظات خوب و به یاد ماندنی را برای مردم و علاقمندان به هنر تئاتر خلق و تقدیم جامعه کنند.

شریعتی در خصوص برگزاری این دوره از جشنواره به صورت مجازی اظهار کرد: برگزاری سی و دومین جشنواره تئاتر استان خوزستان به صورت مجازی، یک تجربه جدید، خلاقانه و ابتکار بسیار خوبی است که هنرمندان و دست اندرکاران هنر تئاتر استان با نیازسنجی و اهمیت دادن به این موضوع و تهیه زیرساخت های لازم مجازی برای هنر تئاتر، این مسیر را آغاز کردند و من امیدوارم که در انتقال مفاهیم متعالی توسط هنر تئاتر به مخاطبان در فضای جدید و از طریق سایت هم موفق باشند.

استاندار خوزستان در ادامه گفت: ضمن تبریک به هشت گروه نمایشی پذیرفته شده در جشنواره، امیدوارم که برگزار کنندگان و گروه های شرکت کننده در جشنواره و همچنین گروه هایی که تلاش کردند ولی پذیرفته نشده اند در همه امورات زندگی موفق باشند.

غلامرضا شریعتی در پایان ضمن تشکر از همه برگزارکنندگان جشنواره گفت: از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، دبیر جشنواره، ستاد برگزاری و همه هنرمندان تئاتر خوزستان نهایت تشکر و قدردانی و سپاسگذاری را دارم که به واسطه این تلاش ارزشمند و این زحمت گرانقدر و این همت گرانسنگ که از خود نشان دادند، در این شرایط و فضای جدید باز هم دست از تولید نمایش نکشیدند و در گوشه ای نخزیدند و ایستادند تا رسالت خود را در مقابل جامعه، استان و کشور به انجام برسانند و خدا را شاکریم که هنرمندان تئاتر این روزنه و راه امید را پیدا کرده اند و انشالله که این مسیر مقبول درگاه مخاطبان و مردم قرار گیرد و عزیزان ما در انجام مسئولیت و رسالت اداری، اجرایی، قانونی و اخلاقی که در مقابل جامعه دارند موفق باشند و به حول و قوه الهی بتوانند از این فضا ره توشه ای را برای جامعه به ارمغان بیاورند.

 

سی و دومین جشنواره تئاتر استان خوزستان به دبیری آرش سهرابی از 4 تالی 6 دی ماه 1399 به صورت مجازی از سایت www.t4soo.com برگزار شد.




مطالب مرتبط

استاندار خوزستان: جشنواره فیلم تئاتر ایران، فرصتی برای معرفی فرهنگ صلح‌دوستی ایرانیان به جهانیان است

استاندار خوزستان: جشنواره فیلم تئاتر ایران، فرصتی برای معرفی فرهنگ صلح‌دوستی ایرانیان به جهانیان است

علی‌اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان، با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم تئاتر ایران، این رویداد را فرصت تجربه‌اندوزی برای جامعه هنرهای نمایشی و معرفی فرهنگ صلح و دوستی مردم کشورمان به جهانیان دانست.

|

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

طبق جدول اجرایی جشنواره

آبادان، خرمشهر و اهواز ایستگاه پایانی داوری‌های جشنواره سی و پنجم خوزستان
طبق جدول اجرایی جشنواره

آبادان، خرمشهر و اهواز ایستگاه پایانی داوری‌های جشنواره سی و پنجم خوزستان

9 اثر نمایشی صحنه ای و خیابانی در روز سوم سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان در شهرستانهای آبادان، خرمشهر و اهواز برای هیئت داوران و مخاطبان اجرا خواهند شد.

|

دبیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان مطرح کرد:

سطح کیفی آثار راه یافته به جشنواره مطلوب است
دبیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان مطرح کرد:

سطح کیفی آثار راه یافته به جشنواره مطلوب است

دبیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان با اشاره به بالا بودن سطح کیفی آثار راه یافته به جشنواره، از برگزاری این رویداد هنری از تاریخ 29 آبان تا 2 آذرماه سال جاری خبر داد.

|

نظرات کاربران