در حال بارگذاری ...
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

گام ملی شدن جشنواره کودک و نوجوان مهر دزفول را محکم برمی‌داریم

دوازدهمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول با معرفی نفرات برتر در مجتمع فرهنگی سینمایی به کار خود پایان داد.

به گزارش تئاتر خوزستان، آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره منطقه ای تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول با حضور محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ناصر آریایی نیا معاون هنری سینمایی اداره کل، عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، امید بن‌عباس فرماندار ویژه شهرستان دزفول، حمیدرضا چمن آرا رئیس شورای اسلامی شهر دزفول، نادر سعادتی فرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان دزفول و دبیر جشنواره، فرهاد جاموسی و سیدمصطفی عظیمی اعضای شورای اسلامی شهر دزفول، علیرضا مهدویان پور رئیس حوزه هنری دزفول، محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان و جمعی از پیشکسوتان هنر نمایش استان خوزستان و شهرستان دزفول عصر پنج شنبه 17 بهمن ماه 1398 در مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول برگزار شد.

بعد از قرائت قرآن و پخش سرود ملی برنامه نادر سعادتی فرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر دوازدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول گفت: تقدیر و تشکر از مسئولین، مدیرهای سالن مجتمع فرهنگی سینمایی، سالن اداره ارشاد اسلامی و فرهنگسرای مدرس که در این زمینه واقعا کمک و همدلی بوجود آوردند و دوستان هنرمند که همه با هم جشنواره خوبی را توانستیم در دزفول برگزار کنیم در طی این راه سختی ها فراوان بود اما با پشتکار و عملکرد بسیار خوب بچه ها توانستیم خوب به جلو حرکت کنیم در آخر لازم است مزد این جوانان فعال را با ملی کردن این جشنواره بدیم و امیدوارم سال آینده جشنواره ای پر بارتر برگزار کنیم.

در ادامه سروش مداح قائم مقام دبیر دوازدهمین جشنواره منطقه ای تئاتر کودک و نوجوان مهردزفول اظهار کرد: یادم می آید سال ۱۳۷۸ زمانی که وارد تئاتر شدم رئیس انجمن نمایش وقت استاد مرتضی سخاوت در حال برنامه ریزی برای برگزاری اولین همایش تئاتر کودک بودند و من آن زمان بازیگر بودم و الان خوشحالم که توانستم دوازدهمین جشنواره را در کنار بزرگان و شما هنرمندان باشم.

مداح افزود: پنج سال این جشنواره تعطیل بود و وقتی دکتر جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به دزفول تشریف آوردند و متوجه شدند این جشنواره برگزار نمی شود و با همت ایشان طی سه سال اخیر مجدد این جشنواره برگزار می شود و ایشان همیشه حامی ما بوده اند و اگر مشکلاتی هم بوده ایشان همیشه کمک کردند و در همین جا از ایشان و معاون هنری آقای آریایی نیا سپاسگزاریم.

قائم مقام دوازدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول در خصوص برگزاری این دوره از جشنواره گفت: مسئولین شهری برای برگزاری خیلی کم لطفی کردند اما بسیج هنرمندان شهرستان، شورای اسلامی شهر دزفول و ارگان هایی دیگر کمک یار ما بودند و تشکر ویژه می کنم از ستاد اجرایی و دست تک به تک آنها را می بوسم و در حقیقت اگر این عزیزان نبودند مطمئن باشید ما نمی توانستم این جشنواره را به این شکل برگزار کنیم و تشکر از محمد دهقان برنجی دبیر اجرایی و محمد نادرپور که در این دوره به خوبی حضور داشتید.

در ادامه مراسم اختتامیه خوانش سرود دست جمعی کودکان و نوجوانان با نواختن فلوت به زیبایی تمام فضا را در سالن حکم فرما کرد و تماشاگران آنها را ویژه تشویق کردند.

در ادامه اختتامیه دوازدهمین جشنواره منطقه ای کودک و نوجوان مهر دزفول بن عباس فرماندار ویژه دزفول در سخنانی گفت: آینده یک کشور را آینده سازان آن کشور تشکیل می دهند اما یک موضوع که خلاقیت را در کودکان افزایش می دهد بازی هست. تئاتر می تواند با بازی رشد، احساسات، فکر و بالندگی آنها را شکوفا و در آنها تقویت کند.   

فرماندار ویژه دزفول اظهار کرد: تئاتر کودکان یکی از بزرگترین ابداعات قرن بیستم است. تئاتر کودکان قوی ترین معلم اخلاق و بهترین انگیزه هست تا استعداد آنها تبلور پیدا کند و امروز روزی است که از شهرستان های مختلف مهمان داریم و به همه میهمان عزیز خیر مقدم میگم و امیدوارم خاطره خوشی از شهرستان دزفول داشته باشید.

در بخش بعدی مراسم اختتامیه سرگرد پاسدار پرهیزگار جانشین بسیج مقاومت شهرستان دزفول اظهار کرد: حدیث می فرماید مردم را با غیر از زبان به سمت دین گرایش بدهید. از این سخن می شود دو برداشت مطرح کرد. یکی این که اگر شما به کسی گفتید آدم خوبی باش فقط با زبان نگویید و لازم است کار خوب هم انجام بدهید تا مردم به سمت شما کشیده شوند. دوم اینکه  از زبان بدن ات استفاده کن تا منظورت را مشخص کنی و من اینجا جا دارد از همه عزیزان که دست اندرکاران این جشنواره از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول، بسیج هنرمندان و همه بزرگواران تشکر لازم را داشته باشم.

پرهیزگار افزود: اگر ما بخواهیم پیام خوبی به نسل بعد از خودمان بدهیم می توان با نمایش این کار را انجام داد و ظرفیت اجرای نمایش به حدی بالاست که می شود از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

در ادامه این مراسم محسن مستکین کارگردان و بازیگر تئاتر دزفول آهنگ بومی به نام «ماه و پلنگ» را برای حاضرین اجرا کرد.

در بخش بعدی محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان با توجه به برگزاری جشنواره های مختلف در استان خوزستان گفت: استان خوزستان یکی از استان هایی است که بیشترین رویداد و جشنواره تئاتر را در طول سال برگزار می کند و ز دکتر جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و ناصر آریایی نیا معاونی هنری سینمایی اداره کل برای حمایت از این جشنواره ها تشکر ویژه می کنم.

یاقوت پور افزود: بعضی از استان ها فقط جشنواره استانی برگزار می کنند اما ما در خوزستان شاهد برگزاری ۱۹ رویداد و جشنواره تئاتری در نقاط مختلف خوزستان هستیم و جزو فعالیت فرهنگی و هنری استان قرار می گیرد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان در ادامه گفت: جادارد تشکر کنم از ستاد اجرایی جشنواره دوازدهم تئاتر کودک و نوجوان که اگر از نظر لجستیکی مقایسه کنیم با دوره های قبل بسیار خوب میزبانی کردند و حتی بولتن جشنواره به صورت ویژه منتشر شد.

محم یاقوت پور در پایان اظهار کرد: دبیر محترم جشنواره، هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی دزفول و همه هنرمندان تئاتر دزفول آن کاری که باید یک ستاد اجرایی با دقت انجام دهند انجام دادند و همدلی سال دوازدهم یک گام به یادماندنی در برگزاری سنوات دوازده ساله این رویداد بود و نیاز است تشکر لازم را داشته باشم.

در بخش بعدی آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره منطقه ای تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در خصوص برگزاری جشنواره گفت: در ابتدای سخن از جناب آقای بن عباس فرماندار ویژه دزفول به سهم خودم تشکر می کنم. من  ایشان را از قبل می شناختم و می دانم نسبت به هنر واقف هستند و همچنین از هیئت محترم داوران و در راس آنها جناب استاد فیاضی که از مفاخر خوزستان هستند حضورشان را غنیمت می دانیم و به ایشان و خانواده محترم شان خیر مقدم عرض می کنم.

جوروند در ادامه گفت: معلم عزیزم استاد سخاوت زحمت زیادی کشیدند آرش سهرابی و دست اندرکاران و سروش مداح رئیس انجمن هنرهای نمایشی دزفول که من تلاطم ایشان را در برگزاری این جشنواره دیدم و محمد یاقوت پور که قبل از من اینجا حضور داشتند و همچنین حضور پیشکسوتان را گرامی می داریم. جناب سلطانی و همه شما سروران بزرگوار و لازم است ذکر کنم با پیگیری های آقای آریایی نیا معاون هنری سینمایی اداره کل این رویداد توانست رقم بخورد که از ایشان تشکر می کنم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه اظهار کرد: این جشنواره چند سالی تعطیل بود اما الان سه سال است که به صورت منطقه ای برگزار می شود و دوستان پیشنهاد دادند که ما بتوانیم این رویداد را به صورت ملی برگزار کنیم و بنده از پشت همین  تریبون اعلام می کنم با مساعدت های شهرستان، شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر و با حضور آقای جاموسی امیدوارم گام ملی شدن آن را محکم تر برداریم .

محمد جوروند در پایان اظهار کرد: گروه های نمایشی ما باید در خارج از سالن اجرا داشته باشند و همچنین اداهر کل فهرنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ما امسال سه برابر مبلغ سال گذشته را پرداخت کردیم و حالا با توجه به برای ملی شدن این جشنواره باید استاتید  مشورت کرد تا ما بتوانیم دبیرخانه را تشکیل داده و جشنواره ای آبرومند برگزار کنیم.

در ادامه عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: این اتفاق که از چند استان کنار هم قرار می گیریم و افکارمان را در معرض دید قرار می دهیم بسیار خوب است و هنر قسمت اعظم زندگی ما را فراهم می کند.

پاپی زاده در ادامه گفت: تشکر می کنم از دکتر جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برای اینکه نوید این را دادند که این جشنواره در سطح ملی برپا شود و مهمترین نکته بحث بودجه است چنانچه در بحث این موضوع بخواهیم وارد عمل شویم ما هیچ مشکلی نداریم. ما در چندین حوزه در بی پولی خوب کار کردیم. در حوزه بهداشت و درمان حداقل ۱۰۰ میلیون بودجه گذاشتیم اما عزیزان باید برنامه بریزیم و انجام بدیم در بخش خانه هنرمندان برنامه ریزی کردیم و در یک ماه آینده تحویل خواهد شد و در حوزه هنر ساخت و سازهایی در سطح شهر مثلا پلاتو داریم و ما باید تامین اعتبار را انجام بدهیم و در پایان تشکر می کنم از آقای جوروند برای اینکه این جشنواره را به سطح ملی رساندید.

در ادامه آئین اختتامیه با حضور مسئولین استانی و شهرستانی لوح یادبود به گروه های نمایشی شرکت کننده در جشنواره اهداء شد.

در ادامه رضا فیاضی عضو هیئت داوران جشنواره در خصوص برگزاری دوازدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول گفت: من به کار شما آشنا هستیم و به جرئت می گویم سال هاست داور بوده ام و این جشنواره یکی از موفق ترین جشنواره هایی بود که تا به حال  دیدم. سال گذشته این جشنواره به این زیبایی امسال نبود.

در ادامه برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره از سوی هیئت داوران معرفی شدند و جوایز خود را دریافت کردند.

 

دوازدهمین جشنواره منطقه ای تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول از 14 الی 17 بهمن ماه 1398 به دبیری نادر سعادتی فرد در شهرستان دزفول برگزار شد.




نظرات کاربران