در حال بارگذاری ...
دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عربی استان خوزستان:

تئاتر عربی در سنتِ شفاهی و ادبیات بومی خوزستان ریشه دارد

دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عربی استان خوزستان به مناسبت آغاز جشنواره در شهرستان دشت آزادگان پیامی را منتشر کرد.

به گزارش تئاتر خوزستان، عبدالحسین جلالی اصل دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر عربی استان خوزستان در شهرستان دشت آزادگان به مناسبت آغاز جشنواره پیامی را منتشر کرد.

در متن این پیام آمده است:

برگزاری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عربی خوزستان-دشت آزادگان، فرصت مناسبی است برای خلق آثار هنریِ مناسب و متناسب با فرهنگ اصیل و آداب و رسوم بومی منطقه.

بی شک همه ی ما می دانیم؛ تئاتر کشور ما مدیون تئاتر شهرستان هاست، و تئاتر همواره از جامعه تأثیر پذیرفته و بر فرایند تغییر و تحولات اجتماعی تأثیر گذار بوده است.

در جامعه ی کنونی ما نیز، تئاتر و نمایشهای بومی همواره به دنبال جلب اعتماد جامعه و در نهایت جذب تماشاگران حداکثری هستند.

تئاتر عربی در سنتِ شفاهی و ادبیات بومی خوزستان ریشه دارد و امروزه با تجزیه و تحلیل های عمیق تر و گستردگیِ بیشتر در روابط اجتماعی محورِ کار خود قرار داد و توانست ضمن جذب عناصرِ پیشرویِ تئاترِ روز و در آمیختن آنها با آئین ها و سنت های بومیِ عربی، نمایشی بیافریند که هم تفریحی است و هم به نابهنجاری های اجتماعی و مسائلِ روزِ جامعه ی خود بپرداد.

متأسفانه جشنواره ی شانزدهم، بر اثر حادثه ی دلخراشِ سیلِ اخیر به تعویقی پنج ماهه تن داد و باعث تکدرِ خاطرِ گروههای شرکت کننده گردید که جای دارد در این مجال فرصت را مغتنم دانسته و از صبر و تحمل همه ی عزیزان تقدیر و تشکر نمایم و به حول و قوه ی الهی عزم خود را جزم کنیم که این شانزدهمین جشنِ عزیز، به نحو احسن و در خور، برگزار شود.

به امید توجه ویژه به ظرفیتهای بومی منطقه و پیش به سویِ تئاتری سرشار از گفتگو و بالندگی، انشاء الله.

عبدالحسین جلالی اصل

دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عربی خوزستان-دشت آزادگان

 

شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عربی استان خوزستان دشت آزادگان از 24 الی 27 تیرماه 1397 در شهرستان دشت آزادگان برگزار می گردد.




نظرات کاربران