در حال بارگذاری ...
با حضور مسئولین و هنرمندان تئاتر

چهارمین جشنواره نمایشنامه خوانی مقاومت دزفول برگزیدگان خود را شناخت

آیین اختتامیه چهارمین جشنواره نمایش نامه خوانی مقاومت دزفول، یک شنبه ۱۲ خردادماه ۹۸، ساعت۲۲ در سالن شماره دو مجتمع سینمایی دزفول با حضور مسئولان استان و شهرستان دزفول برگزار شد.

به گزارش تئاتر خوزستان، در این مراسم پس از قرائت قرآن و پخش سرود ملی، مجری مراسم جمشید زلفی از نادر سعادتی فرد دبیر جشنواره و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول برای ارائه گزارش برگزاری جشنواره دعوت کرد.

 نادر سعادتی فرد در خصوص چهارم خرداد سال روز مقاومت و پایداری دزفول در برابر موشک باران رژیم بعثی در ۸ سال دفاع مقدس و ثبت این روز، در تقویم ملی سخنانی ایراد کرد.

دبیر جشنواره اظهار کرد: ما در عرصه هنرهای نمایشی وظیفه خود دانستیم رویدادی هنری را در این روز رقم بزنیم و از ابتدا این جشنواره  با رویکرد آموزشی شروع به کار کرد و البته در تمام گروه ها از اساتید به عنوان راهنما استفاده شده بود.

وی گفت : ۲۳ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که از این آثار هشت اثر برگزیده شد. آثار راه یافته به این جشنواره شامل آثاری چون امواج خروشان به کارگردانی ندا درآمد، اثر خنک مثل صبح به کارگردانی محمدرضا خردمند، در پس شب‌های تار به کارگردانی امیر خردمند، شب آویزان، سکوت به کارگردانی عصمت کریمی فر، عاشقانه‌های دو بازمانده از یک جنایت جنگی به کارگردانی حمید کوتیانی، هرگز کسی اینگونه فجیع به کارگردانی حسین مرادی، م. ر. گ به کارگردانی اسماعیل نورآبادی و پیراهن، لنگ و سرتا سر به کارگردانی سوسن بشیر ذرتی می‌باشند که از نهم تا دوازدهم خرداد ماه ۹۸ با همکاری انجمن هنرهای نمایشی در محل مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول اجرا شدند.

سعادتی فرد اظهار کرد: امیدواریم خوانش همگی در سطح استانی و ملی باشد و بتوانیم متن های نمایشی با محوریت مقاومت و پایداری ارائه دهیم. البته از تمام عزیزان هیئت داوران، هیئت بازخوانی، عوامل اجرایی ستاد چهارم خرداد، مجتمع سینمایی و ... تشکر و قدردانی می نماییم.

در ادامه مراسم محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان‌ در خصوص برگزاری رویدادهای نمایشی در شهرستان دزفول اظهار داشت: تقدیر ویژه درمورد سه رویداد مهم تئاتری دزفول داریم؛ از ششمین سوگواره تعزیه، چهارمین جشنواره نمایش نامه خوانی و جشنواره منطقه ای تئاتر کودک و نوجوان که هر ساله به میزبانی شهرستان دزفول برگزار می گردد.

یاقوت پور افزود: همدلی عطف سومی هست که در شهرستان دزفول انجام می گیرد. نمایش نامه خوانی مرزی بین خوانش ساده و اجرای کامل است که با فن بیان و صدا سعی در شخصیت پردازی داستان می نماید و زمان برگزاری این رویداد با ۴ خرداد نشان از اهتمام مردم و هنرمندان تئاتری دزفول نسبت به رویدادهای اجتماعی خودشان است که جای بسی تقدیر و تشکردارد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان افزود: پنجمین دوره نمایش نامه خوانی را باید یک گام به صورت استانی شدن برداریم.

در ادامه آئین اختتامیه چهارمین جشنواره نمایشنامه خوانی مقاومت دزفول تیزر جشنواره پخش شد آهنگ «الف دزفول» توسط مبین رضازاده اجرا شد و در ادامه با حضور مسئولین استانی و شهرستانی از هیئت بازخوانی با اهداء لوح تقدیر شد و سپس گواهی شرکت در جشنواره به کارگردان های حاضر در جشنواره اهداء شد.

در ادامه مراسم عبدالمحمد نعناکار عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و رئیس انجمن هنرهای نمایشی شهرستان دزفول در خصوص ضرورت آموزش گفت: ضعف در عرصه نمایشنامه خوانی را مطالعه کم هنرمندان می دانم و تمامی هنرمندان را به فراگیری علم و آموزش تئاتر تشویق می کنم.

در بخش بعدی مراسم اختتامیه عظیمی فر رئیس شورای اسلامی شهرستان دزفول بابت برگزاری چهارمین جشنواره نمایشنامه خوانی مقاومت دزفول تقدیر و برای همه دست اندرکاران و هنرمندان تئاتر آرزوی موفقیت کرد.

قبل از قرائت بیانه هیئت داوران جشنواره جولایی رئیس موزه دفاع مقدس و دبیر ستاد چهار خرداد ضمن تشکر از هنرمندان و برگزار کنندگان جشنواره به  بیان خاطره ای از دوران دفاع مقدس پرداخت.

در ادامه بیانیه هیئت داوران توسط سید عزیز آرین نماینده هیئت داوران قرائت شد و در پایان آرای  هیئت داوران توسط مهدی شریفی عضو هیئت داوران چهارمین جشنواره نمایشنامه خوانی مقاوت دزفول به شرح زیر اعلام شد:

طراح پوستر و بروشور:

لوح تقدیر به محمدرضا خردمند طراح بروشور نمایشنامه خوانی خنک مثل صبح

موسیقی:

لوح تقدیر به محمد مهربان آهنگساز موسیقی نمایشنامه خوانی در پس شبهای تار

نمایشنامه نویسی:

لوح تقدیر به اسماعیل نورآبادی نویسنده نمایشنامه م.ر.گ

بازیگری مرد:

مقام سوم بازیگری مرد به طور مشترک به آقای محسن برفی نژاد بازیگر نمایشنامه خوانی امواج خروشان یک رادیو و محمد مبارک غله کار (نمایش:هرگزکسی اینگونه فجیع...)

مقام دوم بازیگری مرد به مسعود قمر بازیگر نمایشنامه خوانی شب، آویز سکوت

مقام اول بازیگری مرد به عبدالحسین صنیعی بازیگر نمایشنامه خوانی عاشقانه های دو بازمانده از یک جنایت جنگی

بازیگری زن:

مقام سوم بازیگری زن به طور مشترک به سمیه مسعودی بازیگر نمایشنامه خوانی عاشقانه دوبازمانده از یک جنایت جنگی و اعظم خیری اکبرآبادی بازیگر نمایشنامه خوانی امواج خروشان یک رادیو.

مقام دوم بازیگری زن به پگاه توصیفیان بازیگر نمایشنامه خوانی م.ر.گ.

مقام اول بازیگری زن به مریم سعداله خانی بازیگر نمایشنامه خوانی خنک مثل صبح.

کارگردانی:

مقام سوم، به ندا درآمد کارگردان نمایشنامه خوانی امواج خروشان یک رادیو.

مقام دوم به طور مشترک به حمید کوچک کوتیانی کارگردان نمایشنامه خوانی عاشقانه های دو بازمانده از یک جنایت جنگی و محمدرضا خردمند کارگران نمایشنامه خوانی خنک مثل صبح.

مقام اول به عصمت کریمی  کارگردان نمایشنامه خوانی شب، آویزان سکوت.

 

گفتنی است : این جشنواره برای چهار سال متوالی بمناسبت چهارم خرداد سالروز مقاومت و پایداری دزفول با رویکرد کشف و شکوفایی استعدادهای تازه، رشد و اعتلای هنرهای نمایشنامه نویسی بومی و ایجاد نشاط و افزایش سطح کیفی و کمی مطالعه کتاب و متون نمایشی بین هنرمندان به رقابت به میزبانی شهرستان دزفول برگزار می شود .




نظرات کاربران