در حال بارگذاری ...

پیام رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به مناسبت برگزاری چهارمین جشنواره نمایشنامه خوانی مقاومت دزفول

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان به مناسبت برگزاری چهارمین جشنواره نمایشنامه خوانی مقاومت دزفول پیامی را منتشر کرد.

به گزارش تئاتر خوزستان، محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان به مناسبت برگزاری چهارمین جشنواره نمایشنامه خوانی مقاومت دزفول با شعار «صحنه، تماشاگه مقاومت» از تاریخ 9 الی 12 خردادماه 1398 در شهرستان دزفول پیامی را منتشر کرد.

در متن این پیام آمده است:

نمایشنامه خوانی یعنی خواندن صحیح و تاثیر گذار یک نمایشنامه با استفاده از مهارت های صدا و فن بیان وهمچنین  استفاده به موقع  ازافکت وموسیقی ، به گونه ای که فضا ومکان و زمان و شخصیت ها را به ذهن متبادر کند.نمایشنامه‌خوانی در دو امر می‌تواند تأثیر زیادی بگذارد. یکی، پرورش مخاطب حرفه‌ای تئاتر و دیگری، دعوت به خواندن. اگر  بخواهیم تعریفی مجمل از نمایشنامه‌خوانی داشته باشیم می‌توانیم بگوییم نمایشنامه‌خوانی، جایی در میان خوانش ساده و اجرای کامل قرار می‌گیرد. این، یعنی هم به کسی که می‌خواهد بداند و بخواند، کمک می‌کند و هم به کسی که می‌خواهد درست و آگاهانه اجرا کند.

از این رو می توان برگزاری چهارمین دوره این جشنواره استعداد یاب را در شهرستان دزفول که سرشار از هنرمندان علاقه مند تئاتری است نقطه عطفی در شناخت این شیوه اجرایی در استان دانست و از این رو برخود واجب می دانم که تقدیر ویژه ای داشته باشم از تلاش مستمر دبیر محترم جشنواره و ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول و اعضا انجمن هنرهای نمایشی دزفول و همچنین ستاد اجرایی این جشنواره که هم زمانی اجرایش با بزرگداشت روز مقاوت دزفول نیز نشان از اهتمام ویژه به گرامیداشت رشادتها و حماسه آفرینی های هشت سال دفاع مقدس است.

باشد که این پویایی هنر متعالی نمایش در شهرستان هنرپرور دزفول افزون برپیش بادا...

محمد یاقوت پور

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان

 

 

چهارمین جشنواره نمایشنامه خوانی مقاومت دزفول به دبیری نادر سعادتی فرد با حضور هشت گروه نمایشی از شهرستان دزفول از 9 الی 12 خردادماه 1398 در شهرستان دزفول در حال برگزاری است.




نظرات کاربران