در حال بارگذاری ...

کسب مقام های برگزیده نقالان نوجوان خوزستانی در اولین جشنواره ملی نقالی و شاهنامه خوانی کشور در مشهد

هنرمندان نقال کودک و نوجوان خوزستانی در اولین و بزرگترین گردهمایی کودکان و نوجوانان نقال و شاهنامه خوان کشور که در مشهد برگزار شد، مقام های برگزیده را کسب کردند.

به گزارش تئاتر خوزستان، اولین جشنواره سراسری نقالی و شاهنامه خوانی کودکان ۵ تا 15 سال در مشهد با هدف تشویق و ترغیب کودکان به یادگیری آموزه های شاهنامه و همچنین شناسایی و کشف استعداد های کودکان برگزار شد.

مجید بهداری مدیر واحد نقالی و شاهنامه خوانی کانون نمایش های آئینی سنتی و شبیه خوانی انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان در گفت و گو با تئاتر خوزستان گفت: ۴۳۷ اثر از سراسر کشور در این جشنواره شرکت کرده بودند که در مرحله اول داوری تعداد ۲۵ اثر انتخاب شد که 10 نفر از این انتخاب شدگان از استان خوزستان بودند.

بهداری افزود: از این میان ۶ اثر به عنوان برترین آثار در روز جشنواره انتخاب شدند که 3 نفر از برگزیدگان از استان خوزستان بودند.

مدیر واحد نقالی خوزستان اظهار کرد: ترنم علیپورنقال نوجوان و عضو انجمن ادبی شاهنامه خوانی شهرستان رامهرمز، یکتا عسکری و آنوشا الوندی از گروه ایران زمین و عضو انجمن نقالی و شاهنامه خوانی شوشتر از برگزیدگان نهایی این جشنواره بودند.

مجید بهداری در ادامه افزود: ارشیا شریفی و ارشنوس شریفی از انجمن نقالی و گروه ایران زمین شوشتر نیز مورد تقدیر قرار گرفته و لوح سپاس دریافت کردند.

بهداری گفت: در بخش جنبی از طرف دکتر الهامیان و دکتر محمدجعفر یاحقی از هلنا پوری نقال خردسال شوشتر با اهدای تندیس و از المیرا موری، هستی کشاورز زاده از شوشتر، آنیسا نوذرپور اعضای گروه هنری تئاترایران زمین با اهدای لوح تقدیر و جایزه تقدیر بعمل آمد.

مجید بهداری در پایان از همکاری و همراهی خانواده های هنرمندان نقال شرکت کننده تشکر کرد و گفت: از برگزار کنندگان جشنواره، خانم خاکپور مدیر بنیاد فردوسی شاخه توس مشهد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، استاد خبازی، خانم دشت گلی سرپرست گروه تئاتر ایران زمین شوشتر و هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان برای همراهی گروه نقالی استان خوزستان کمال تشکر و قدردانی را دارم.




نظرات کاربران