در حال بارگذاری ...
برای اجرا در مناطق سیل زده؛

یاسر خاسب با پرفورمنس بداهه سیل انسان «گِـل رو» به استان خوزستان می آید

برای موج حرکت انسانی در مناطق سیل زده استان خوزستان، یاسر خاسب بازیگر و کارگردان بین المللی تئاتر ایران با پرفورمنس بداهه «سیل انسان گِـل رو» به استان خوزستان می آید.

به گزارش تئاتر خوزستان، برای همدردی با مناطق سیل زده استان خوزستان، یاسر خاسب بازیگر و کارگردان بین المللی تئاتر ایران پرفورمنس بداهه سیل انسان «گِل رو» را روز جمعه 13 اردیبهشت ماه 98 ساعت 14 در روستای حدبه خنافره شهرستان شادگان اجرا می کند.

یاسر خاسب بازیگر و کارگردان بین المللی تئاتر در گفت و گو با تئاتر خوزستان گفت: قصد دارم روز چهارشنبه یازدهم اردیبهشت ماه نود و ‌هشت همزمان با (روز جهانی کارگر) پرفورمنس بداهه محیطی «گل رو» را در حمایت از سیل زدگان کشور از محدوده تئاتر شهر تا میدان انقلاب تهران اجرا کند.

سرپرست گروه تئاتر بدن دیوانه گفت: از ابتدای امسال با رخداد سیل در مناطق مختلف کشور دست به گریبان بودیم و تصاویر منتشر شده برای من که با اجراهای فیزیکال و بخصوص نمایش «گِـل» شناخته می شوم این مفهوم را داشت که همگان گل آلود شده اند. بنابراین برای حمایت از سیل زدگان کشورم این نمایش محیطی بداهه را که رگه هایی از نمایش گِـل را هم در خود دارد آماده کردم. نمی دانم چه اتفاقی رخ خواهد داد و اجرا به چه سمت و سویی می رود. باید در هر منطقه با توجه به شرایط و حضور افراد در لحظه فضاسازی شکل گیرد. باید بیایید و در این اجرای محیطی حضور یابید و همدیگر را ببینید.

یاسر خاسب در ادامه به وضعیت مردم در مناطق سیل زده پرداخته و همیاری و همدلی مردم را در کمک به این هموطنان خواست و اظهار کرد: سیل ویرانگر حتی با فروکش کردن آب حاکی از انبوه گل و لای با خسارات سنگین است و این همان خود من هستم در اجرای گل، هر بار که در گل فرو می روم به مرگ می اندیشم و معنای زندگی دوباره... سیل تمام می شود، حادثه عبور می کند، اما مشکلات باقی می ماند، چه باید کرد؟ چه باید دید؟ چه باید گفت؟

خاسب از تماشاگرانی که برای دیدن این پرفورمنس خواهند آمد درخواست کرد و گفت: از هر یک از عزیزانی که مایل به همراهی با این اقدام و تماشای این پرفورمنس هستند، درخواست می کنم که به همراهشان حداقل یک ابزار یا وسیله زندگی برای کمک به سیل زده بیاورند. حتی اگر تمایلی برای کمک نقدی به سیل زده ها وجود داشته باشد راهنمایی های لازم برای ارسال این کمک ها را انجام خواهیم داد. از همه می خواهم که در این اتفاق کنار هم باشیم به خیر و برکت و عشق و همدلی و دوستی و برابری و آزادی.

به گفته این کارگردان اجرای «گل رو» به دعوت مؤسسه نمابش خلاق بازی و یادگیری شهرستان امیدیه و همکاری کاروان مهر هنرمندان تئاتر خوزستان و انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان امیدیه روز جمعه ۱۳ اردیبهشت ۹۸ ساعت ۱۴ در روستای حدبه خنافره شهرستان شادگان و با حضور هنرمندان دانشجویان و مردمان عزیز استان خوزستان به صورت بداهه اجرا خواهد شد.

خاسب توضیح داد: تمامی هماهنگی ها برای این اتفاق خودجوش دلی و مردمی مستقیما توسط خود هنرمندان تئاتر استان خوزستان و شهرستان های سیل زده صورت پذیرفته است و امیدوارم حمایت های مادی و معنوی بسیاری به هموطنان خوبمان در سیل اخیر برسد.

یاسر خاسب در پایان افزود: برای این پرفورمنس بداهه مشترک مردمی و گِـلی اصرار دارم و با جانم همیشه دوست دارم برای مردم کشورم کاری انجام دهم و حتما این کار را خواهم کرد.

در همین برنامه کمک های فرهنگی خانه تئاتر ایران که توسط شهرام گیل آبادی مدیرعامل خانه تئاتر ایران برای سیل زدگان استان خوزستان ارسال شده توسط فروغ قجابگلی هنرمند سینما و تئاتر کشور توزیع می شود.

همچنین در این اجرا عروسک های انگشتی ارسالی انجمن هنرهای نمایشی ایران که توسط حمید نیلی مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران تهیه و به خوزستان ارسال شده است توسط هنرمندان انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان میان کودکان سیل زده استان توزیع خواهد شد.




نظرات کاربران