در حال بارگذاری ...
گزارش تئاتر خوزستان از تئاتر شهرستان های خوزستان 6؛

تئاتر پویای امیدیه در سالی که گذشت

تئاتر خوزستان: در سال ۹۷ تئاتر در جای جای استان پهناور خوزستان فعالیت های چشمگیری داشت و به همین منظور در روزهای پایانی سال ۹۷ به بررسی و ارائه گزارش فعالیت های نمایشی از شهرستان های مختلف استان خوزستان پرداختیم. در متن پیش رو به سراغ شهرستان امیدیه و تئاتر این شهرستان در سال ۱۳۹۷ رفتیم.

به گزارش تئاتر خوزستان؛ در روزهای پایانی سال 1397 به منظور بررسی و ارائه گزارش عملکرد انجمن هنرهای نمایشی شهرستان امیدیه به مدیریت علی اصغر همتیان، تئاتر امیدیه با یک گروه پروانه دار «بداهه» در سال 97 را ورق زدیم:

 

رویدادهای نمایشی :

1) برگزاری بزرگداشت روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر روز دوشنبه 27 فروردین 1397 در تالار باران امیدیه.

2) برگزاری اولین جشنواره تئاتر مونولوگ استان خوزستان در امیدیه از 12 تا 14 دیماه 1397 با حضور 14 گروه نمایشی از استان خوزستان.

 

تولید و اجراهای عمومی نمایش:

1) نمایش «سرزمین درختهای سبز» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی امینی پور کاری از گروه تئاتر کامیاب از 28 فروردین تا 15 اردیبهشت ماه 97 در مجتمع باران.

2) نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» به نویسندگی ساناز بیان و کارگردانی محمد بوبردک کاری از گروه تئاتر آکتور از 15 تا 21 اردیبهشت ماه 97 در پلاتو ارغوان امیدیه.

3) نمایش «سه جلسه تراپی » به نویسندگی نغمه ثمینی و کارگردانی عماد حمیداوی از 24 الی 26 اردیبهشت ماه 97 در پلاتو ارغوان امیدیه.

4) نمایش «ناتمام» به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی فروغ قجابگلی کاری از گروه تئاتر صلح و شادی از 6 الی 8 تیرماه 97 در پلاتو ارغوان امیدیه.

5) نمایش «شیطان در تابستان» به نویسندگی میشل فور و کارگردانی فروغ قجابگلی کاری از گروه اتوبوس تئاتر روز 5 تیرماه 97 در پلاتو ارغوان امیدیه.

6) نمایش «فنز» به نویسندگی محمد رحمانیان و کارگردانی مرتضی امینی پور کاری از گروه تئاتر کامیاب روز 30 تیرماه 97 در کافه سام امیدیه.

7) نمایش «شوومان» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی امینی پور کاری از گروه تئاتر کامیاب از 28 تا 30 تیرماه 97 در پلاتو ارغوان امیدیه.

8) نمایش «هندسه وجود دنیا در باب ضیافتی ناتمام» به نویسندگی و کارگردانی حمزه حمید از 14 الی 16 آبان ماه 97 در پلاتو ارغوان امیدیه.

9) نمایش «ناتمام» به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی فرحناز قجابگلی کاری از گروه تئاتر صلح و شادی از 20 الی 22 آبان ماه 97 در پلاتو ارغوان امیدیه.

10) نمایش خیابانی «عتیقه» به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی محمد بوبردک کاری از گروه تئاتر آکتور روز 1 آذرماه 97 در گلزار شهدای امیدیه.

11) نمایش خیابانی «او» به نویسندگی و کارگردانی عماد حمیداوی کاری از گروه تئاتر آوا روز دوشنبه 12 آذرماه 97 در سطح شهر امیدیه.

12) نمایش «میله گل سرخ دخترکان افغان» به نویسندگی عبداله برجسته و کارگردانی یعقوب حاج علی پور کاری از گروه تئاتر سیمرغ از 24 الی 26 دیماه 97 در پلاتو ارغوان امیدیه.

13) نمایش «من» به نویسندگی و کارگردانی پیمان خوش سخن کاری از گروه تئاتر دیگران از 6 الی 14 بهمن ماه 97 در پلاتو ارغوان امیدیه.

14) نمایش «آقای قاضی صدایم را می شنوی» به نویسندگی عباس شاه کرم و کارگردانی پیمان خوش سخن کاری از گروه تئاتر دیگران از 6 الی 9 بهمن ماه 97 در پلاتو ارغوان امیدیه.

15) نمایش «خانوم» به نویسندگی آرش عباسی و کارگردانی فاطمه لنده کاری از گروه تئاتر افرا از 15 الی 17 اسفندماه 97 در پلاتو ارغوان امیدیه.

16) نمایش «پیش از صبحانه» به نویسندگی یوجین اونیل و کارگردانی غزل بویری کاری از گروه تئاتر ماتریو شکا از 20 الی 22 اسفندماه 97 در پلاتو ارغوان امیدیه.

 

* در سال 1397 در مجموع 67 شب در شهرستان امیدیه اجرای نمایش بوده است.  

 

تبادل اجرایی:

1) نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه » به نویسندگی ساناز بیان و کارگردانی محمد بوبردک کاری از گروه تئاتر آکتور روز 9 اردیبهشت 97 در تماشاخانه چهارسو بهبهان و روز 10 اردیبهشت ماه 97 در مجتمع فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد رامشیر.

2) نمایش «نمایش زیبا» به نویسندگی مجتبی رستمی فر و سیدمحمدمصطفی موتورچی و کارگردانی مجتبی رستمی فر کاری از گروه تئاتر آماتور اهواز روز شنبه 19 خرداد 97 به مدت یک شب در پلاتو ارغوان شهرستان امیدیه.

3) نمایش «اورحال» به نویسندگی و کارگردانی دانیال سیاحی کاری از گروه تئاتر رها بندرماهشهر روز سه شنبه 27 آذرماه 97 به مدت یک شب در پلاتو ارغوان شهرستان امیدیه.

4) نمایش «چشم هایی که مال توست» به نویسندگی بهاره رهنما و کارگردانی رضا نهال کاری از گروه تئاتر نوشین رامهرمز روز سه شنبه 18 دیماه 97 به مدت یک شب در پلاتو ارغوان شهرستان امیدیه.

 

حضور در جشنواره های تئاتر:

1) حضور در «بیست و چهارمین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ اندیمشک» با نمایش عامدانه، عاشقانه، قاتلانه به کارگردانی محمد بوبردک کاری از گروه تئاتر آکتور در آذرماه 97 .

2) حضور در «اولین جشنواره تئاتر مونولوگ استان خوزستان در امیدیه» با چهار نمایش: نمایش «خانم» به کارگردانی فاطمه لنده، نمایش «ژاندارک در آتش» به کارگردانی محمد بوبردک، نمایش «من» به کارگردانی پیمان خوش سخن و نمایش «هندسه وجود دنیا در باب ضیافتی ناتمام» به کارگردانی حمزه حمید در دی ماه 97 .

3) حضور در «اولین جشنواره استانی تئاتر برنا اندیمشک» با نمایش پیش از صبحانه به کارگردانی غزل بویری کاری از گروه تئاتر ماتریوشکا و نمایش خانم به کارگردانی فاطمه لنده در بهمن ماه 97 .

4) حضور در «جشنوار تئاتر جوان اروند» با نمایش پیش از صبحانه به کارگردانی غزل بویری کاری از گروه تئاتر ماتریوشکا در بهمن ماه 97 .

5) حضور در «یازدهمین جشنواره منطقه ای تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول» با نمایش «سرزمین درخت های سبز» به کارگردانی مرتضی امینی پور کاری از گروه تئاتر کامیاب در اسفندماه 97 .




مطالب مرتبط

نظرات کاربران