در حال بارگذاری ...
گزارش تئاتر خوزستان از تئاتر شهرستان های استان 5؛

تئاتر باغملک در سالی که گذشت

تئاتر خوزستان: در سال ۹۷ تئاتر در جای جای استان پهناور خوزستان فعالیت های چشمگیری داشت و به همین منظور در روزهای پایانی سال ۹۷ به بررسی و ارائه گزارش فعالیت های نمایشی از شهرستان های مختلف استان خوزستان پرداختیم. در متن پیش رو به سراغ شهرستان باغملک و تئاتر این شهرستان در سال ۱۳۹۷ رفتیم.

به گزارش تئاتر خوزستان؛ در روزهای پایانی سال 1397 به منظور بررسی و ارائه گزارش عملکرد انجمن هنرهای نمایشی شهرستان باغملک به مدیریت خانم ماهتاب علیزاده، تئاتر باغملک با دو گروه پروانه دار عرفان و منگشت در سال 97 را ورق زدیم:

 

رویدادهای نمایشی :

برگزاری بزرگداشت روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر روز جمعه 24 فروردین 1397 در تالار فردوسی باغملک.

برگزاری «نهمین جشنواره تئاتر خیابانی استان خوزستان - باغملک» از 13 تا 15 شهریورماه 1397 با حضور 12 گروه نمایشی از استان خوزستان.

 

تولید و اجراهای عمومی نمایش:

نمایش «آدم برفی و شوق گرما» به نویسندگی محمد خزایی و کارگردانی محسن یگانه کاری از گروه تئاتر ترنج از 1 تا 7 فروردین 97 در تالار فردوسی باغملک.

نمایش «ارثیه پدری» به نویسندگی محمد زنگنه و کارگردانی عادل علیزاده کاری از گروه تئاتر خنده باغ طی روزهای 22 و 23 اردیبهشت ماه 97 در تالار فردوسی باغملک.

نمایش طنز «مطب» به نویسندگی محمد نظری و کارگردانی رضا قنبری تدوئی کاری از گروه تئاتر خنده باغ از 6 الی 12 خردادماه 97 در تالار فردوسی باغملک.

نمایش خیابانی «آن ها» به نویسندگی احسان نیکبخت و کارگردانی محمد زنگنه کاری از گروه تئاتر عرفان از 13 و 14 شهریورماه 97 در سطح شهر باغملک.

نمایش خیابانی «34 سالگی» به نویسندگی کورش نیک پیام و کارگردانی دانیال عیوضی کاری از گروه تئاتر وارش طی روزهای 13 و 14 شهریورماه 97 در سطح شهرستان باغملک.

نمایش طنز «بلقیس» به نویسندگی و کارگردانی محمد زنگنه کاری از گروه تئاتر خنده باغ از 5 الی 11 شهریورماه 97 در تالار فردوشی باغملک.

نمایش خیابانی «سهراب پسر رستم » به نویسندگی امیر امیری و کارگردانی سلیمه ممبینی کاری از گروه تئاتر منگشت از 14 شهریورماه 97 در سطح شهر باغملک.

نمایش «هارهار هارونکی» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا صفاران کاری از گروه تئاتر منگشت از 1 تا 10 مردادماه 97 در تالار فردوسی.

نمایش «پلاک» به نویسندگی نیک پیام و کارگردانی احمد صیدالی کاری از گروه تئاتر وارش از 27 مهر تا 3 آبان ماه 97 در تالار فردوسی.

اجرای تعزیه در ایام محرم کاری از گروه تعزیه علی اصغر(ع) از 1 تا 10 مهرماه 97 در سطح شهر باغملک.

نمایش «سایه نت ها» به نویسندگی مصطفی براتی و کارگردانی نوید پورباقری کاری از گروه تئاتر عرفان از 27 بهمن تا 3 اسفند 97 در تالار فردوسی.

نمایش «طلاق در وقت اضافه» به نویسندگی اجسان نیکبخت و کارگردانی عادل علیزاده کاری از گروه تئاتر خنده باغ از 7 الی 9 اسفندماه 97 در تالار فردوسی باغملک.

 

* در سال 1397 در مجموع 69 شب در شهرستان باغملک اجرای نمایش بوده است.  

 

تبادل اجرایی:

نمایش خیابانی «بدبخت ها می میرند » به نویسندگی و کارگردانی جمشید خسروی کاری از گروه تئاتر عرفان روز 13 شهریورماه 97 در حوزه هنری تهران.

 

حضور در جشنوار های تئاتر:

شرک در «نهمین جشنواره تئاتر خیابانی استان خوزستان – باغملک» با 4 نمایش خیابانی: «سهراب پسر رستم» به کارگردانی سلیمه ممبینی، «آن ها» به کارگردانی محمد زنگنه، «هار هار هارونکی» به کارگردانی محمدرضا صفاران، «34 سال» به کارگردانی دانیال عیوضی و «وقتی صدای سوت میاد سرتو بدزد» به کارگردانی محسن یگانه و مریم روزه ای.

 

کارگاه های آموزشی:

برگزاری کارگاه های هفتگی روزهای دوشنبه توسط گروه تئاتر عرفان در تالار فردوسی باغملک.




مطالب مرتبط

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، در پیامی به مناسبت برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» در شهرستان باغملک، ابراز امیدواری کرد این رویداد در سال آینده، به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

|

نظرات کاربران