در حال بارگذاری ...
دبیر نشست عصر تئاتر خوزستان:

برنامه عصر تئاتر با نگاه تخصصی به ادبیات نمایشی خوزستان برگزار شد

ساسان شکوریان دبیر برنامه عصر تئاتر از برگزاری این برنامه با محوریت ادبیات نمایشی خوزستان در سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان خبر داد.

به گزارش تئاتر خوزستان، ساسان شکوریان دبیر برنامه عصر تئاتر در گفت و گو با تئاتر خوزستان گفت: برنامه عصر تئاتر با موضوع نشست تخصصی ادبیات نمایشی خوزستان و با حضور نمایشنامه نویسان و نویسندگان ادبیات نمایشی خوزستان عصر روز جمعه 19 بهمن ماه 97 از ساعت 16:30 تا 18:30 در سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان برگزار شد.

شکوریان افزود: در ابتدای این نشست مجتبی رستمی فر کارشناس برنامه و نویسنده کتاب نمایشنامه کوچک با آرزوی بزرگ ضمن بیان مقدمه ای از روند ادبیات نمایشی در استان خوزستان هدف از این نشست را معرفی ظرفیت های ادبیات نمایشی خوزستان و معرفی آثار چاپ شده نمایشنامه نویسان استان خوزستان بیان کرد.

ساسان شکوریان گفت: در ادامه این نشست سیدصادق فاضلی نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر خوزستان که با دو عنوان کتاب تیربار چوبی و آخرین قطار جنگ در نمایشگاه کتاب خوزستان حضور داشت در خصوص جایگاه و روند ادبیات نمایشی در استان خوزستان سخنان کاملی را ایراد کرد و در ادامه توجه جدی به مقوله آموزش صحیح نمایشنامه نویسی در استان خوزستان را خاطر نشان کرد.

دبیر نشست تئاتر خوزستان اظهار کرد: در بخش بعدی مراسم خلیل ضرغامپور مولف و گردآورنده کتاب آموزش مقدماتی شبیه خوانی که سال جاری توسط ایشان منتشر شده و مورد تایید بسیاری از اساتید حوزه شبیه خوانی قرار گرفته به معرفی اثر خود و لزوم چاپ کتابی در زمینه آموزش شبیه خوانی برای علاقمندان این حوزه پرداخت.  

نائب رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان گفت: در ادامه این نشست سیاوش عالی پور نویسنده خوزستانی در خصوص چاپ نمایشنامه سیاه کوچولو توسط انتشارات نودا و عرضه آن در نمایشگاه کتاب خوزستان و همچنین جایگاه ادبیات نمایشی خوزستان سخنانی را ایراد کرد و سپس اتابک انوری نویسنده و کارگردان خوزستانی به معرفی مجموعه آثار نمایشی خود که طی دو سال اخیر چاپ شده است پرداخت.

شکوریان در ادامه گفت: در بخش دیگری از این نشست مجتبی مقدم و امیر امیری از اولین نمایشنامه نویسان شهرستان باغملک که با سه اثر در سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان حضور داشتند در خصوص آثار چاپ شده خود توضیحاتی را برای حاضرین در نشست دادند و در بخش بعدی مهدی صفی آبادی در خصوص سه اثر چاپ شده خود با عناوین مجموعه عشق مادری، ت های طلایی تئاتر و لفته دونه و ماجراهای عجیب در نمایشگاه امسال و همچنین غرفه موسسه فرهنگی هنری فصل ترنم باران و ارائه کتب و سی دی با هدف کمک به کودکان سرطانی توضیح داد و در ادامه محمد صنگری به معرفی نمایشنامه شب نیلوفری که توسط انتشاران الیما منتشر شده است پرداخت.

ساسان شکوریان اظهار کرد: بخش پایانی نشست عصر تئاتر خوزستان سخنان رضا کیانی عضو کانون ملی منتقدین ایران در خصوص جایگاه و ظرفیت ادبیات نمایشی خوزستان در کشور و لزوم توجه به این ظرفیت با استفاده از هویت تئاتر خوزستان بود.

شکوریان در پایان افزود: در نشست عصر تئاتر خوزستان علاوه بر افراد بالا آثار پانزده نمایشنامه نویس استان خوزستان از جمله رسول حق جو، ابوالقاسم غلامحیدر، حجت اله تجلی، حسین ذوالفقاری، مجتبی رستمی فر، فاطمه نژادنیلی، عبدالمحمد نعناکار و دو اثر دیجیتال انجمن هنرهای نمایشی خوزستان معرفی گردید.




مطالب مرتبط

با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

|

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، در پیامی به مناسبت برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» در شهرستان باغملک، ابراز امیدواری کرد این رویداد در سال آینده، به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

|

نظرات کاربران