در حال بارگذاری ...
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

برگزاری جشنواره تئاتر مونولوگ امری بسیار شایسته در راستای استعداد یابی و خلاقیت گروه های نمایشی خوزستان است

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به مناسبت برگزاری اولین جشنواره مونولوگ استان خوزستان در شهرستان امیدیه پیامی را منتشر کرد.

به گزارش تئاتر خوزستان، محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به مناسبت برگزاری اولین جشنواره مونولوگ استان خوزستان در شهرستان امیدیه پیامی را منتشر کرد.

در متن این پیام آمده است:

واژه «مونولوگ» از دو قسمت مونو (یک، تک) و لوگوس (سخن، کلمه) در زبان یونانی پدید آمده و به گفتاری اشاره دارد که از سوی یک نفر بیان می شود.

پس به عبارتی دیگر پدید آمدن مونولوگ با «بیان کردن» همراه است و هم زمان با آن شکل می گیرد.

در یک مونولوگ به طورکلی انسانی موجودیت دارد که از طریق اعمال و سخنانش آنچه بر او گذشته و آنچه هست را بیان می کند؛ انسان در مرکز جهان است و برای آنکه هویت خود را آشکار و ضرورتِ حضور خود را توجیه کند، ناگزیر از بیانگری است؛ بدین ترتیب در یک مونولوگ ما با آشکار شدن امور و مسائل پنهان روبه روایم که از طریق واکاوی درونی فرد در امور دیگر و یا در خویش همراه است. بر خلاف دیالوگ، در یک مونولوگ فرد در جهان تنهاست، کنش و واکنش بر عهدۀ خود اوست و به تنهایی می بایست با جهان ذهنی و یا عینی پیرامونش ارتباط برقرار کند که این امر کار را بر بازیگر مونولوگ سخت تر کرده و خلاقیت و نوآوری اجرایی را ملزم تر میکند.

از این منظر می توان گفت که برگزاری جشنواره تئاتر مونولوگ امری بسیار شایسته و بایسته در راستای استعداد یابی و شکوفایی خلاقیت گروه های نمایشی استان خوزستان است که این مهم به همت مهدی درویش دبیر محترم اولین جشنواره تئاتر مونولوگ استان و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان و شورای راهبردی تئاتر استان خوزستان و مسئولین محترم شهرستان امیدیه برای نخستین بار محقق شد که جا دارد از تلاش و همدلی همه دوستان در برگزاری اولین جشنواره تئاتر مونولوگ استان خوزستان کمال تشکر و امتنان را داشته باشم.

 

محمد یاقوت پور

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان

 

اولین جشنواره مونولوگ استان خوزستان به دبیری مهدی درویش از 12 الی 14 دیماه 97 در شهرستان امیدیه برگزار می گردد.




نظرات کاربران