در حال بارگذاری ...
با حضور رئیس و اعضای شورا؛

نوزدهمین جلسه شورای راهبردی تئاتر خوزستان تشکیل شد

با حضور رئیس و اعضای شورای راهبردی تئاتر استان خوزستان، نوزدهمین جلسه شورا در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

به گزارش تئاتر خوزستان، نوزدهمین جلسه شورای راهبردی تئاتر استان خوزستان با حضور حسین ذوالفقاری رئیس شورای راهبردی تئاتر خوزستان، مهران نصرت پناه، نادر شریفی، ساسان شکوریان، سعید نگراوی، محد یاقوت پور، شهلا شفیعی، ابوالقاسم غلامحیدر و عبدالرضا سواعدی اعضای شورای راهبردی تئاتر خوزستان روز پنج شنبه 29 آذرماه 97 ساعت 14:30 در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حسین ذوالفقاری رئیس شورای راهبردی تئاتر خوزستان با توجه به ساختار جدید شورای راهبردی تئاتر خوزستان گفت: با توجه به وسعت جغرافیایی خوزستان در برنامه ریزی انجام گرفته و به جهت هم گرایی شهرستان ها، استان خوزستان را به چهار منطقه کاری تقسیم نمودیم که این مناطق در مرکز، شمال، شرق و غرب استان مستقر هستند.

ذوالفقاری افزود: به جهت اهمیت و حجم فعالیت ها در مرکز استان، کلانشهر اهواز به عنوان منطقه یک شورا معرفی شد و مهران نصرت پناه به عنوان دبیر منطقه یک منصوب شد و منطقه دو شامل شهرستانهای: شوش، دزفول، اندیمشک، شوشتر، مسجدسلیمان، گتوند، لالی، الوان و اندیکا هستند و نادر شریفی به عنوان دبیر منطقه دو منصوب شد.

رئیس شورای راهبردی خوزستان اظهار کرد: منطقه سه شورا شامل شهرستانهای: امیدیه، آغاجاری، بهبهان، بندرماهشهر، بندر امام خمینی(ره)، رامهرمز، ایذه، باغملک، رامشیر و هندیجان هستند و ساسان شکوریان به عنوان دبیر منطقه سه منصوب شد و منطقه چهار شورا شامل شهرهای عرب زبان استان از جمله: سوسنگرد، هویزه، حمیدیه، کارون، شادگان و باوی هستند و سعید نگراوی به عنوان دبیر منطقه منصوب شد.

در ادامه این جلسه در خصوص موضوع تشکیل خانه تئاتر استان خوزستان بحث شد و اعضای هیئت موسس خانه تئاتر استان شامل ابوالقاسم غلامحیدر، ساسان شکوریان، محمد یاقوت پور، مهران نصرت پناه و عبدالرضا سواعدی مشخص شدند تا هر چه زودتر مراحل ثبت خانه تئاتر خوزستان را آغاز نمایند.

در بخش بعدی این نشست در خصوص تدوین آئین نامه آموزش تئاتر استان خوزستان برای سال 1398 تصمیم گیری شد و مقرر گردید تا پایان دیماه 97 آئین نامه آموزش تئاتر استان خوزستان با مشورت با صاحب نظران این حوزه تدوین و به مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان ارائه گردد و پس تایید نهایی برای اجرا در اختیار انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان قرار داده شود.

در ادامه این نشست در خصوص تولید برنامه تلویزیونی با موضوع تئاتر از صدا و سیمای مرکز خوزستان صحبت شد و مقرر گردید برنامه تلویزیونی ای به صورت هفتگی با موضوع تئاتر استان خوزستان توسط مهران نصرت پناه عضو شورای راهبردی تئاتر و معاونت سیمای مرکز خوزستان و تشکیل اتاق فکر این برنامه با حضور صاحب نظران تئاتر و تلویزیون تولید گردد.

در بخش پایانی جلسه و با حضور محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این نشست، گزارش کامل جلسه و مصوبات برای ایشان تشریح شد.

محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در خصوص فعالیت های شورای راهبردی تئاتر خوزستان گفت: بدون شک تشکیل این شورا در حوزه تئاتر در استان خوزستان، فعالیت و برنامه ریزی در این حوزه را هدفمند و با چشم انداز روشن کرده است.

جوروند در ادامه افزود: تشکیل خانه تئاتر خوزستان و تولید برنامه تلویزیونی تئاتر از نقاط مثبت و ارزشمندی است که امروز در شورای راهبردی مقدمات آن مصوب شده است و امیدوارم این برنامه ها تئاتر استان را بیش از پیش پویاتر کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان از تلاش اعضای شورا تشکر نمود و گفت: مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همراه با شورای راهبردی تئاتر خوزستان است و مصوبات این شورا را با حمایت کامل عملیاتی خواهد نمود.

 




مطالب مرتبط

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

نظرات کاربران