در حال بارگذاری ...
محمد یاقوت پور در نشست روسای انجمن هنرهای نمایشی کل کشور:

برگزاری رویدادهای نمایشی در خوزستان در راستای حمایت از اجرای عمومی و جذب مخاطب است

نشست تخصصی روسای انجمن های هنرهای نمایشی استانهای کشور به میزبانی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی ایران با حضورشهرام کرمی مدیر کل هنرهای نمایشی کشور و حمید نیلی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور و مدیران ارشد اداره کل هنرهای نمایشی در روز پنج شنبه ۲۲ آذرماه ۹۷ در هتل باباطاهر تهران برگزارشد.

به گزارش تئاتر خوزستان، در این نشست تخصصی روسای انجمن هنرهای نمایشی استان ها به بیان دیدگاه ها و همچنین کاستی های استان های خود پرداختند که محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به نمایندگی از هنرمندان تئاتر استان خوزستان مواردی را مطرح نمود.

یاقوت پور با اشاره به اینکه می خواهد از منظر و نگاه متفاوتی بحث را شروع کند اشاره به توانایی های منحصر به فرد استان زرخیز خوزستان کرد و با تاکید بر اینکه خوزستان پرتعداد ترین دفاتر شهرستانی انجمن هنرهای نمایشی و بیشترین تعداد گروههای ثبت شده و بیشترین تعداد برگزاری رویداد و جشنواره تئاتری را در بین کل استانهای کشور دارد گفت: با توجه به ارتباطات بسیار خوبی که میان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان و سایر ارگانها و ادارات استان با انجمن هنرهای نمایشی در خوزستان وجود دارد انجمن‌ هنرهای نمایشی خوزستان توانسته بسیار فراتر از حمایت مالی صورت گرفته از مرکز، از منابع دیگر ادارات استان در راستای تعالی و ترویج تئاتر در سطح استان خوزستان بهره ببرد.

رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان در ادامه افزود: البته نگاه ما به تئاتر طبق شعار سال ۹۷ انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان مبنی بر گسترش گستره مخاطب خاص تئاتر به گسترش تولید و اجراهای عمومی برای مخاطب در تمام شهرهای استان است و بر همین اساس سایت فروش بلیت سراسری تئاتر در کل استان نیز در سفر معاونت هنری وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی به خوزستان در ماه گذشته رونمایی شد، اما برای جذب منابع مالی از درون شهرستان های استان نیاز به برگزاری رویدادی است تا به واسطه آن بتوان امکانات سایر ارگان ها را نیز به خدمت گرفت. اما نکته قابل تامل برنامه ریزی های سال اخیر ما بر تعریف جدید دادن به این رویدادها در راستای حمایت از تولید فاخر و اجرای عموم و جذب مخاطب است.

یاقوت پور در ادامه گفت: با ابتکار ویژه هیئت رییسه انجمن خوزستان هفت کانون تخصصی در انجمن هنرهای نمایشی خوزستان ایجاد و امور تخصصی به کانون های زیر مجموعه انجمن هنرهای نمایشی استان سپرده شده است. همچنین با ابتکار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در تشکیل شورای راهبردی تئاتر استان متشکل از پیشکسوتان و صاحب نظران تئاتر استان و ایجاد چهار منطقه مدیریتی با توجه به وسعت و پهناوری استان و تعامل بسیار خوب میان شورای راهبردی تئاتر استان و انجمن هنرهای نمایشی استان در تعمیر و تجهیز دوازده پلاتوی نمایشی در کل شهرهای استان چند مورد دیگر را همچون لزوم واگذاری مدیریت تالارهای نمایشی به انجمن های نمایشی استان و همچنین توجه ویژه مرکز به امر آموزش تخصصی و پیوسته و برگزاری ورک شاپهای دراز مدت با اعزام استاتید طراز اول کشوری در کل شهرهای استان را خواستار شد.

یاقوت پور در ادامه با اشاره به چاپ اولین کتاب منسجم فعالیتهای انجمن هنرهای نمایشی استان در دو سال گذشته و همچنین انتشار اولین کتاب دیجیتال نمایشنامه های بومی استان با بیش از ۲۸۰ نمایشنامه از نویسندگان بومی استان اعلام آمادگی کرد که دفتر نشر و پژوهش انجمن هنرهای نمایشی خوزستان آماده گردآوری و چاپ نمایشنامه های استانهای متقاضی دیگر را نیز بر طبق نرم افزار طراحی شده این کتاب دارد که مورد استقبال برخی از روسای انجمن های دیگر استانها قرار گرفت.

در پایان جلسه نیز یاقوت پور ضمن اعلام آمادگی انجمن خوزستان جهت تولید و آماده نمودن نمایشی فاخر جهت اجرا در جشن چهل سالگی انفلاب اسلامی در بهمن ماه در تهران، از توجه مدیر کل محترم هنرهای نمایشی و مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران به تئاتر استانها در راستای تعالی این هنر قدسی در کل کشور و همچنین برگزاری همایش سراسری برگزیدگان جشنواره های تئاتر استانی و برگزاری ورک شاپ های بسیار ویژه با حضور اساتید بین المللی در این همایش تشکر کرد.

 

در پایان این نشست توسط علی اکبر عبدالعلی زاده مدیر درگاه تئاتر ایران از درگاه تئاتر استان خوزستان به مدیریت ساسان شکوریان به عنوان یکی از درگاه های نمونه و فعال در بین کل استانهای کشور در انعکاس اخبار اجراهای عمومی و رویدادهای استان خوزستان تشکر شد.




مطالب مرتبط

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، از اضافه شدن بخش بین‌المللی نمایشنامه‌نویسی و همچنین دعوت از گروه‌های نمایشی اقوام لر از کشور عراق به جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک خبر داد.

|

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

نظرات کاربران