در حال بارگذاری ...
پس از اعلام نظر هیئت داوران؛

یک طرح از استان خوزستان در پروژه چهار فصل تئاتر ایران پذیرفته شد

پس از اعلام نظر هیئت داوران پروژه چهار فصل تئاتر ایران در سال ۱۳۹۷ یک طرح از استان خوزستان شهرستان بهبهان در این فصل پروژه پذیرفته شد.

به گزارش تئاتر خوزستان، پس از تجمیع آرای هیئت داوران پروژه ی چهار فصل تئاتر ایران در سال 1397 با محوریت «ایران در بستر تاریخ» طرح نمایش نامه «عمه خانم» به نویسندگی اباذر محمدحسنی از استان خوزستان شهرستان بهبهان در میان 12 اثر پذیرفته شده قرار گرفت.

در پی انتشار نخستین فراخوان دور جدید پروژه جامع ملی چهار فصل تئاتر ایران که با محوریت آموزش فراگیر نمایشنامه‌ نویسی در خارج از پایتخت برگزار می‌شود، تعداد 66 طرح از 20 استان کشور به دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری رسید که به نسبت دور نخست برگزاری این پروژه در فاصله سال‌های 87 تا 91 یک رقم چشمگیر و رکوردی به‌یادماندنی است.

پس از بررسی و تجمیع آرای پروژه ی چهار فصل تئاتر ایران در سال 1397 با عنوان «ایران در بستر تاریخ» 12 اثر از میان 66 اثر رسیده به انتخاب هیئت داوران متشکل از آقایان حسین پاکدل، شهرام زرگر و فرهاد امینی انتخاب شد که طرح نمایشنامه «عمه خانم» به نویسندگی اباذر محمدحسنی از استان خوزستان شهرستان بهبهان در میان طرح های پذیرفته شده قرار گرفت.

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور دوره جدید پروژه جامع ملی نمایشنامه‌نویسی «چهارفصل تئاتر ایران» را به دبیری ایوب آقاخانی به‌منظور تقویت بنیه نمایشنامه‌نویسی کشور در پاییز 1397 برگزار می‌کند.   




مطالب مرتبط

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

نظرات کاربران