در حال بارگذاری ...
اتابک نادری:

تئاتر خوزستان در سال‌های اخیر پوست اندازی کرده و پیشرفت خوبی داشته‌است

مدیر هماهنگی تئاتر استان های اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تئاتر خوزستان در سالهای اخیر پوست اندازی کرده و شاهد پیشرفت و جهش بسیار خوبی بوده ایم.

به گزارش تئاتر خوزستان، اتابک نادری مدیر هماهنگی تئاتر استانهای اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ اندیمشک و بعد از نشست هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و شورای راهبردی تئاتر خوزستان در گفت و گو با تئاتر خوزستان اظهار داشت: در کشور ما کارشناسان و افراد تحصیل کرده بسیاری وجود دارند و سطح علمی و ارتباطی هنرمندان و مخاطبان نیز بالا رفته است در نتیجه ما نیاز به خلاقیت و آفرینش آثار، تولیدات و بازتولیدهای مختلف داریم هر چه تولید اثر بیشتر شود توان و کیفیت‌ها نیز بالاتر می‌رود.

وی ادامه داد: همچنین باید به تئاتر خوزستان تبریک گفت. چرا که در سالهای اخیر تئاتر خوزستان پوست اندازی کرده و جهش و گسترشی چشم گیر داشته است، افزایش تولیدات، آمار و استقبال تماشاگران از کارها، راه اندازی سامانه فروش اینترنتی بلیط یکپارچه و ... همگی نشان از رونق و علاقه مندی به تئاتر در این استان دارد که نشان می دهد تئاتر در حال رسیدن به جایگاه شایسته خویش است و این حرکت باید پرشتاب‌تر ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به جریان سازی فرهنگی در حوزه تئاتر و نمایش بیان کرد: با توجه به ارزیابی که در سطح کشور انجام شده تئاتر دیدن نسبت به سال های قبل افزایش چهار درصدی داشته است که با توجه به وضعیت اجتماعی خاص کشور که بحران های اجتماعی و روانی خاصی در آن وجود دارد رقمی چشمگیر محسوب می شود.

این بازیگر تئاتر تاکید کرد: تئاتر کشور در حال رشد و به سمت جایگاه خودش رو به پیشرفت است البته در حوزه جریان سازی تئاتر در حوزه فرهنگی من موانع را تنها در سخت افزارها می‌بینم چرا که نیازمند سالن‌های نمایش بیشتر و امکانات به روزتر هستیم.

وی ادامه داد: هنرمندان در هر دوره‌ای حرف‌های خودشان را زده‌اند، نمی توانیم بگوییم مانعی برای گفتن‌ها وجود دارد، البته اگر هم مانعی وجود داشته باشد من نامش را اختلاف سلیقه می‌گذارم، ولی با همه سلایق مختلف تئاتر مثل یک جوانه رشد می‌کند و مثل یک ریشه راه رشد خودش را پیدا می‌کند.

نادری بیان کرد: تئاتر با زبان خودش حرف و انتقادها را در همه زمان ها داشته و دارد.
وی با اشاره به وضعیت تعامل و ارتباط گیری تئاتر مقاومت با مخاطبان بیان کرد: این موضوع را باید مردم بگویند اما به طور کلی وقتی می‌شنویم در سالنی که ظرفیت آن 70 نفر است و یک نمایش 2 بار اجرا می‌رود اما باز هم 400 نفر پشت در می‌مانند یعنی تشنگی و عطش برای دیدن اثر با مضمون دفاع مقدس و مقاومت وجود دارد پس می‌توان گفت هنرمند کارش را انجام می‌دهد و مضمونش به خوبی در حال اجرا شدن است.
اتابک نادری بیان کرد: در حال حاضر تئاتر کشور از جهت میزان تولیدات وضعیت خوبی دارد و این تولیدات رو به افزایش است.
وی یادآور شد: سازمان جهانی یونسکو وقتی می‌خواهد کشوری را از نظر پیشرفت فرهنگی ارزیابی کند آمار تعداد صندلی‌ها و سالن‌های نمایش آن کشور را بررسی می‌کند البته در کشور ما همیشه نسبت به سالن و تماشاگر دغدغه وجود داشت اما در سال‌های اخیر با اطمینان می‌توان گفت که سطح تولیدات با گسترش فضاهای خصوصی و دولتی و افزایش تولیدات گروه‌های نمایشی رو به ارتقاست.
این کارگردان و بازیگر سینما و تئاتر گفت: در سراسر کشور در اکثر شهرستان‌ها تئاتر دیدن و تئاتر رفتن جزو دغدغه های خانواده‌ها و مردم شده است و این توفیقی است که هنرمندان تئاتر به آن رسیده اند و باید به آن‌ها تبریک گفت.
نادری در خصوص ظرفیت تئاترهای کشور برای ارایه در مجامع بین المللی گفت : برای حضور نمایش ها در خارج از کشور اول باید از درون خود شروع کنیم، و برای صادرات تئاتر باید محل های عرضه داخلی را اشباع کنیم.
وی گفت: محل عرضه آثار نمایشی در کشور به حد قابل قبولی رسیده ولی هنوز با حد مطلوب فاصله دارد.
این هنرمند تئاتر با اشاره به وضعیت محتوایی آثار تولید شده در کشور بیان کرد: این که محتوای یک تئاتر یا نمایش چیست، در واقع دغدغه هنرمند است و طبیعتا هنرمند مخاطب شناسی می‌کند و بر اساس آن به تولید اثر می‌پردازد ، این موضوعی نیست که دیکته شود تا هنرمند روی آن کار کند.
وی افزود: هنرمند دغدغه جامعه را می سنجد، مخاطب سنجی می‌کند تا حرفش باید خریدار داشته باشد.
اتابک نادری در پایان گفت: وقتی در هر ژانر و هر قالب هنری، یک کالای شیک هنری ارایه می‌شود که مخاطب خود را پیدا می‌کند پس یعنی به آن تعامل درست هنری مد نظر ‌رسیده ایم .

بیست و چهارمین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ از 6 الی 9 آذرماه 97 در تالار خورشید اندیمشک برگزار شد.




مطالب مرتبط

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، از اضافه شدن بخش بین‌المللی نمایشنامه‌نویسی و همچنین دعوت از گروه‌های نمایشی اقوام لر از کشور عراق به جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک خبر داد.

|

نظرات کاربران