در حال بارگذاری ...
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

فراخوان شانزدهمین جشنواره تئاتر عربی خوزستان در دشت آزادگان منتشر شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری شانزدهمین جشنواره تئاتر عربی خوزستان و شهرستان دشت آزادگان خبر داد.

به گزارش تئاتر خوزستان، محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن اعلام این خبر گفت: شانزدهمین جشنواره تئاتر عربی خوزستان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و همکاری اداره کل هنر‌های نمایشی و نماینده‌ مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

وی افزود: این جشنواره با هدف معرفی و شناخت ارزش‌های حماسه دفاع مقدس، دستیابی به تجربه‌های نوین و دریچه‌های تازه در رویکرد هنر نمایش و لزوم ایجاد نشاط در جامعه در شهرستان سوسنگرد به اجرا در خواهد آمد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن اشاره به شرایط شرکت در جشنواره گفت: نمایش‌هایی که در راستای ترویج شعار سال ٩٧ (حمایت از کالای ایرانی)، تولید شوند و از بسته‌های تاریخی، ادبی، سیاسی، آداب و سنن و رسومات منطقه بهره‌مند باشند در الویت انتخاب قرار خواهند گرفت.

وی اظهار کرد: نمایش‌های متقاضی نباید کمتر از ٤٥ دقیقه و بیشتر از ٩٠ دقیقه باشد. همچنین هر گونه اقتباس از نمایشنامه و فیلمنامه قابل قبول نخواهد بود.

جوروند در ادامه گفت: از دیگر شروط شرکت در جشنواره می‌توان الزام ارائه مجوز کتبی نویسنده از سوی کارگردان شد برای شرکت در جشنواره، عدم پذیرش آثار تکراری و شرکت داده شده در جشنواره‌های سال‌های قبل، اشاره کرد.

وی در ادامه ضمن اشاره به کمک هزینه‌هایی که به گروه‌های نمایشی تعلق خواهد گرفت تصریح کرد: به آثار راه یافته به جشنواره در بخش صحنه‌ای تا سقف ٢٠میلیون ریال کمک هزینه تعلق خواهد گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همچنین خاطر نشان کرد: ستاد برگزاری و دبیرخانه دائمی این جشنواره در نظر دارد به منظور مشارکت مردم و ایجاد روحیه رقابت بیشتر بین آثار راه یافته یک اثر را به عنوان اثر برگزیده از نگاه مردم معرفی و از آن اثر تقدیر کند.

وی گفت: آخرین مهلت ارسال فیلم اثر نمایشی ١٧ بهمن ١٣٩٧ و اعلام نتایج بازبینی ٢٧ بهمن ٩٧ می باشد همچنین زمان برگزاری یازدهمین جشنواره تئاتر عربی استان ١٢ تا ١٧ اسفند ماه خواهد بود.

جوروند در پایان افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می توانند فیلم آثار خود را به مسئول دبیرخانه دائمی شانزدهمین جشنواره تئاتر عربی استان خوزستان  به نشانی سوسنگرد، خیابان شهید غدیری اصل، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشت آزادگان یا به آدرس ایمیلEP.mohammad@gmail.com ارسال و یا برای کسب اطلاعات بیشتر به شماره تلفن ٠٦١٣٦٧٥٢١٠١ تماس حاصل فرمایید.

لازم به ذکر است، ستاد برگزاری این جشنواره هیچ تعهدی در قبال تامین دکور، لباس و وسایل صحنه نمایش نخواهد داشت و صرفا امکانات معمول تالارهای نمایش در اختیار گروه قرار خواهد گرفت.

 

علاقمندان می توانند فایل pdf فراخوان را در انتهای خبر دریافت نمایند.




نظرات کاربران