در حال بارگذاری ...
پیام محمد یاقوت پور دبیر سی امین جشنواره تئاتر استان خوزستان؛

هنرهای نمایشی باید هویت بخش و پیشرو باشد

محمد یاقوت پور، دبیر سی امین جشنواره تئاتراستان خوزستان به مناسبت برگزاری سی امین جشنواره تئاتر استان خوزستان پیامی را منتشر کرد.

به گزارش تئاتر خوزستان، متن کامل پیام محمد یاقوت پور دبیر سی امین جشنواره تئاتر استان خوزستان به این شرح است:

رمز موفقیت و ماندگاری هنرهای نمایشی پویایی و حرکت پیوسته و توام با شناخت از نیازهای جامعه و خواستگاه بوم و فرهنگ و زبان و رسوم و باورهای قومیتی خویش است.

از این رو هنرهای نمایشی امروزه باید نسبت به بنیان های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و باورهای عرفی و دغدغه های جامعه نگاهی فعال و پویا داشته باشد تا بتواند هویت بخش و هویت ساز همواره نوآور و پیشرو باشد و برای مخاطبانش آراستگی و فرهیختگی به ارمغان بیاورد و پیشروتر از جامعه در پی طراحی آرمان شهر اخلاقی برآید.

و اما جشنواره سی ام تئاتر استان خوزستان دارای ویژگی های انحصاری خاصی است .

 در بخش «صحنه ای» جشنواره  نکته متفاوت این دوره از جشنواره که ابتکاری نو در بحث آموزش نیز تلقی خواهد شد تعیین ده نفر استاد مشاور از میان اساتید دانش آموخته و پیشکسوتان تئاتر استان و امکان حق انتخاب توسط کارگردانان راه یافته به بخش نهایی بود.

در بخش دوم فراخوان که تحت عنوان پژوهش، نقد، مقالات و مسابقه نمایشنامه نویسی نامگذاری شده است علاوه بر مسابقه نقدنویسی تخصصی و همچنین دو مسابقه مقاله نویسی اولین مسابقه نمایشنامه نویسی برای نویسندگان بومی استان نیز برگزار شد.

در بخش سوم فراخوان نیز علاوه بر فراخوان طراحی پوستر جشنواره سی ام مسابقه نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر استان نیز در روزهای جشنواره برگزار شد. 

در پایان ضمن سپاس از همراهی مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و معاونت محترم هنری ایشان و همچنین مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی و مدیر عامل محترم انجمن هنرهای نمایشی کشور و اعضاء هیات رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان و شورای راهبردی تئاتر خوزستان و هیات محترم انتخاب و همچنین هیات داوران جشنواره بر خود لازم می دانم که از مسئولین عزیز شهرستان بندرماهشهر نیز اعم از فرماندار محترم شهرستان، شهردار، نماینده محترم مجلس شورای اسلامی ماهشهر و ریاست و مجموعه هنرمندان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرماهشهر نیز که میزبان این رویداد فاخر استانی بودند کمال امتنان را داشته باشم.

 

محمد یاقوت پور

دبیر سی امین جشنواره تئاتر استان خوزستان

 

سی امین جشنواره تئاتر استان خوزستان به دبیری محمد یاقوت پور از 24 الی 27 آبان ماه 1397 در شهرستان بندرماهشهر در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، از اضافه شدن بخش بین‌المللی نمایشنامه‌نویسی و همچنین دعوت از گروه‌های نمایشی اقوام لر از کشور عراق به جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک خبر داد.

|

نظرات کاربران