در حال بارگذاری ...
پیام معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به سی امین جشنواره تئاتر استان خوزستان؛

تئاتر یک زبان جهانی است

ناصر چنانی، معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، به مناسبت برگزاری سی امین جشنواره تئاتر استان خوزستان پیامی را منتشر کرد.

به گزارش تئاتر خوزستان، متن کامل پیام ناصر چنانی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به این شرح است:

دنیای امروزی که بیماریِ خشم و خشونت و جنگ سراسر جهان را فرا گرفته است چه دارویی می تواند شفابخش و درمانگر این اوضاع نابسامان باشد؟

آنچه که نیاز امروز بشریت است آرامش و محبت است و تنها مروج آرامش و دوستی و عشق در دنیا، فقط هنر است. هنر چشمه ی زاینده ی صلح و دوستی است که اگر در دنیا جاری شود جوانه های انسانیت و نوع دوستی و زیبایی در همه جا سر بر می آورند و خشونت و نفرت و کینه ورزی را ریشه کن خواهند کرد.

در این میان، تئاتر به عنوان هنری ارزنده، پویا و فراگیر نقشی تاثیرگذار بر زندگی انسان معاصر دارد و با زبانی جهان شمول می تواند مروج و الهام بخش عشق و آزادی و مهربانی در دنیا باشد.

تئاتر یک زبان جهانی است برای جهانی سرشار از امید و عاری از جنگ و خشونت. تئاتر یک فرصت ارزنده است که باید از آن بهره جست تا روح انسانیت و رحمانیت را در جهانِ پر از جنگ و خشونت امروز دمید و هنرمندان تئاتر دارای مسئولیتی سنگین و مهم در این راستا هستند. این هنرمندان باید با درکی درست از واقعیت امروز جامعه، فقط به فکر بیان آنها نباشند، که همه به آن واقفند، بلکه باید به نقش درمانگر و حیاتبخش و مصلح هنر تئاتر بپردازند و اینگونه نقش آفرینی در جامعه ی امروز است که اثربخش خواهد بود.

سی امین جشنواره تئاتر استان خوزستان هم زمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی فرصتی است برای همه. برای مسئولینی که به اهمیت و جایگاه این هنر والا بیشتر پی ببرند و حمایت از آن را در اولویت قرار دهند؛ و برای هنرمندان تئاتر که جایگاه و نقش خود را بیشتر دریابند و به گسترش تئاتر خلاق و پویا و مفهوم گرا بیشتر بیاندیشند.

در پایان بر خود لازم می دانم از تلاش و زحمات آقای محمد یاقوت پور دبیر سی امین جشنواره تئاتر استان خوزستان و همکاری صمیمانه ی هنرمندان تئاتر استان خوزستان و همکاران گرامی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرماهشهر و مدیران دلسوز شهرستان بندرماهشهر که در برگزاری شکوهمند این رویداد ارزشمند تلاش کردند تقدیر و تشکر می نمایم.

همواره هنر این سرزمین عزیز پویا و هنرمندان دلسوز و متعدش پایدار باشند.

 

ناصر چنانی

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان 

 

سی امین جشنواره تئاتر استان خوزستان به دبیری محمد یاقوت پور از 24 الی 27 آبان ماه 1397 در شهرستان بندرماهشهر در حال برگزاری است.




نظرات کاربران