در حال بارگذاری ...
عضو کانون ملی منتقدین تئاتر ایران:

تعامل بین نسل ها در جامعه تئاتر اهواز تقویت شود

عضو کانون ملی منتقدین تئاتر ایران گفت : خیلی خوشحالم به دیدن نمایشی آمده ام که نویسنده ی آن فرزند خوزستان است و چه شایسته است که به امر نمایشنامه نویسی در میان جامعه ی تئاتر خوزستان ارج بنهیم.

به گزارش تئاتر خوزستان، رضا کیانی عضو کانون ملی منتقدین تئاتر ایران پس از تماشای نمایش «قهوه ترک» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا شاه محمدی در پلاتو استاد لاریان تالار آفتاب اهواز در جمع هنرمندان و مخاطبین تئاتر گفت: خیلی خوشحالم به دیدن  نمایشی  آمده ام که نویسنده آن فرزند خوزستان است و چه شایسته است که به امر نمایشنامه نویسی در میان جامعه ی تئاتر خوزستان ارج بنهیم و نویسندگان بومی را به این مهم تشویق و ترغیب کنیم.

مشاور فرهنگی و هنری استاندار خوزستان پس از اشاره به این که دوستان را به امر نمایشنامه نویسی و تولید متن در دل خانواده تئاتر استان خوزستان و اعتلای تئاتر تشویق کنیم به سه نکته ی مهم اشاره داشت : اول، ارج نهادن به اخلاق و کرامت انسانی و حفظ حرمتها، دوم افزایش دامنه ارتباطات با آحاد مختلف جامعه و تعامل بین نسل ها و سوم توجه به امر مطالعه و پژوهش.

کیانی تصریح کرد: خوشحالم از این که در این نمایش یکی از پیشکسوتان تئاتر استان خوزستان نسرین بوستان در کنار جوانان نسل امروز حضور داشتند و این به نوعی می توان تعامل بین نسل ها در این اجرا نامید.

وی افزود: که این مساله می بایستی در تئاتر اهواز یعنی بحث تعامل بین نسل ها تقویت شود.

کیانی به موسیقی و نورپردازی این نمایش که محصول خلاقیت هنرمندان گروه بود اشاره کرد و افزود : امیدواریم که بیش از پیش به امر توسعه هنر تئاتر و همچنین جلب مخاطب از میان آحاد مختلف جامعه ارج بنهیم.

نمایش «قهوه ترک» کاری از گروه تئاتر زیگورات و انجمن هنرهای نمایشی کلانشهر اهواز تا پانزدهم آبان 97 در پلاتو استاد لاریان تالار آفتاب اهواز به روی صحنه رفت.




مطالب مرتبط

نگاهی به نمایش «آرش؛ روایتی دیگر» به کارگردانی سیدصادق فاضلی

پیوند میان اسطوره و نمایش و زندگی
نگاهی به نمایش «آرش؛ روایتی دیگر» به کارگردانی سیدصادق فاضلی

پیوند میان اسطوره و نمایش و زندگی

آرزو کهوازی* نمایشنامه آرش نوشته بهرام بیضایی با تمام متون و روایت هایی که تا کنون پیرامون اسطوره آرش کمانگیر نوشته و یا سروده شده، متفارت است. تفاوت به معنی واقعی واژه متفاوت!ما در این متن با موقعیت ...

|

نظرات کاربران