در حال بارگذاری ...
با حضور هنرمندان شبیه خوان و مسئولین؛

آئین اختتامیه ششمین سوگواره عاشورائیان دزفول برگزار شد

آئین اختتامیه ششمین سوگواره عاشورائیان دزفول در تالار اداره عمران شهرداری دزفول برگزار شد و منتخبین این سوگواره معرفی گردید.

به گزارش تئاتر خوزستان، آئین اختتامیه ششمین سوگواره عاشورائیان دزفول با حضور هنرمندان شبیه خوان و مسئولین شهری روز پنج شنبه دهم آبان ماه 1397 در تالار اداره عمران شهرداری دزفول برگزار شد.

در ادامه این مراسم ابراهیم نصرالهی شاعر برجسته گویش دزفولی با خوانش مدحی از حضرت فاطمه زهرا(س) فضای برنامه را تحت تاثیر بی همتایی دختر نبی اکرم اسلام قرار داد و در ادامه روضه پامنبری از سنن قدیمی مردم دزفول توسط دو نفر از مداحین هم خوانی و با سینه زنی حاضرین همراهی شد.

در بخش بعدی مراسم محمد قصاب از فعالین تعزیه دزفول با اجرای قسمتی از مخالف خوانی جلسه را به سمت حال و هوای تعزیه رهنمون دادند.

در ادامه عبدالمحمد نعناکار دبیر ششمین سوگواره عاشورائیان و رئیس دفتر انجمن هنرهای نمایشی دزفول با حضور بر رویس صحنه و ضمن اعلام خوش آمد گویی به هنرمندان، مسئولین، مدعوین و حاضرین ضمن بیان تاریخچه ای کوتاه از تعزیه و ویژگی های منحصر به فرد این هنر اصیل ایرانی گفت: از ماه ها قبل با ارسال فراخوان ششمین سوگواره به شهرهای استان با هماهنگی کانون تعزیه انجمن هنرهای نمایشی استان خورستان، تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه بهتر این سوگواره اتخاذ گردید و در این میان سهم شهرداری و شهردار محترم همچنین همراهی بسیار خوب کانون بسیج هنرمندان و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دزفول این در اقدام جهادی قابل ملاحظه و جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

وی در پایان از عدم همکاری مسئولین بعضی از ادارات و نهادهای فرهنگی و هنری گله مندی خود و مجموعه برگزار کننده سوگواره را اعلام نمود.

سپس محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان در جایگاه قرار گرفته و گزارشی از برگزاری سوگواره هایی در  استان در ایام محرم و صفر ارائه و از برگزارکنندگان ششمین سوگواره عاشورائیان دزفول و عبدالمحمد نعناکار دبیر سوگواره تقدیر و تشکر نمود.

در ادامه مراسم ابراهیم نصرالهی به عنوان نماینده هیئت داوران، بیانیه داوران ششمین سوگواره عاشورائیان را قرائت فرمودند.

پخش کلیپی زیبا از تصاویر اجراها و حواشی برگزاری ششمین سوگواره عاشورائیان دزفول حسن ختام این قسمت از برنامه بود.

در پایان برنامه با حضور دوایی فر شهردار دزفول، سرهنگ پاسدار سرتیپی رئیس بازرسی ناحیه مقاومت بسیج دزفول، محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایش استان خوزستان، عبدالمحمد نعناکار دبیر سوگواره و محمد یاقدوس مسئول کانون بسیج هنرمندان دزفول در جایگاه، به برگزارکنندگان و هیئت داوران و گروه های شرکت کننده لوح سپاس و با قرائت آرای هیئت داوران به برگزیدگان (بصورت گروهی) لوح تقدیر و هدیه اهدا گردید.

مقام سوم به طور مشترک به «تعزیه حضرت مسلم(ع)» به کارگردانی محمد هنرجو کاری از کانون نمایش های آئینی سنتی شهرستان دزفول و «تعزیه بازار شام» به کارگردانی علی کاظمی کری از گروه بیت الاحزان شهرستان شوش اهداء شد.

مقام دوم به طور مشترک به «تعزیه حضرت ابوالفضل(ع)» به کارگردانی عبدالحسین رشیدیان کاری از گروه طاها دزفول (شهرک انقلاب) و تعزیه امام حسین(ع) به کارگردانی خلیل ضرغام پور کاری از گروه سلاسل شهرستان شوشتر اهداء شد.

مقام اول به «تعزیه حضرت عباس(ع)» به سرپرستی و معین البکاء ی عباس حسنی کاری از گروه باب الحوائج اهواز.

مقام اول موسیقی به گروه موسیقی «تعزیه حضرت عباس(ع)» به کارگردانی علیرضا نیک باغ کاری از گروه هنری معراج آفتاب از شهرستان بهبهان اهداء شد.

 

ششمین سوگواره عاشورائیان دزفول به دبیری عبدالمحمد نعناکار از 18 الی 27 مهرماه در شهرستان دزفول برگزار شد.




مطالب مرتبط

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، از اضافه شدن بخش بین‌المللی نمایشنامه‌نویسی و همچنین دعوت از گروه‌های نمایشی اقوام لر از کشور عراق به جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک خبر داد.

|

نظرات کاربران