در حال بارگذاری ...
حسین کارگر کارگردان نمایش «هیهات»:

جشنواره تئاتر صاحبدلان مسیر مناسبی برای بالابردی سطح کیفی نمایشهای دینی است

نمایش «هیهات» به کارگردانی حسین کارگر در هشتمین دوره سراسری تئاتر صاحبدلان در تالار شید آوینی بندرماهشهر اجرا می‌شود. حسین کارگر چهارمین دوره است که در همایش تئاتر صاحبدلان شرکت می کند. او پیش از این با نمایش های «بیداری در خواب هزار من»، «حسینیه ارث پدر» و «هنگامه ای که آسمان شکافت» و در این دوره با نمایش «هیهات» در همایش حضور دارد.

به گزارش تئاتر خوزستان، حسین کارگر با نمایش صحنه‌ای «هیهات» در هشتمین دوره سراسری تئاتر صاحبدلان حضور دارد. این نمایش از ۲0 تا 30 مهرماه 97 ساعت 19 به عنوان یکی از آثار صحنه‌ای در هشتمین دوره تئاتر صاحبدلان در تالار شهیدآوینی بندرماهشهر به روی رفته است.

به این بهانه اجرای این نمایش با او به گفت‌وگو نشسته‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

 

در مورد نمایش «هیهات» توضیحاتی را بفرمائید؟

نمایش «هیهات» روایت نقش بیداری اسلامی و تاثیر اندیشه و تفکرات جهاد و شهادت در تمام جهان می باشد.

 

آیا همایش تئاتر صاحبدلان در رونق بخشی به تئاتر دینی موفق بوده است؟

به اعتقاد من بسیار تأثیر دارد و این تداوم و حمایت و برنامه ریزی دقیق از سوی دفتر تئاتر دینی از هنرمندان باعث بالا رفتن سطح کیفی نمایش ها شده و هنرمندان با نگاهی بهتر و دقیق تر به تولید می پردازند. تماشاگران هم با این برنامه ریزی هم سو شدند و در ابتدای ماه محرم هر سال پیگیر کار های جدید ما هستند. به یقین زبان هنر بهترین راه برای بیان اندیشه هاست.

 

 استقبال تماشاگران در بندرماهشهر از نمایش دینی چگونه است؟

در سال اول خیلی کم بود. اما این استمرار کمک کرد که استقبال خیلی خوب شود و یک ارتباط بسیار خوبی میان بچه های نمایش و هیئت امنای هیئت های مذهبی و کانون های فرهنگی مساجد بوجود آمده که این مایه بسی افتخار و خوشحالی است، به شکلی که از ما در دیگر ایام هم دعوت به همکاری شده است. الان دو سال است که در عید غدیرخم در چند نقطه شهرستان اجرای نمایش خیابانی داریم. به همین محوریت که بزرگان و مسئولین شهرستان و شخص امام جمعه محترم هم به دیدن این نمایش ها تشریف می آورند. که بی شک این از لطف و حمایت کانون تئاتر دینی برای ما حاصل شده است.

 

جایگاه تئاتر دینی در شهرستان بندرماهشهر را چگونه می بینید؟

بندر ماهشهر همچون دیگر شهرهای سرزمین اسلامی مان با داشتن ریشه های عمیق فرهنگی و از سمتی با حضور پتروشیمی ها و پرسنلی که از جای جای ایران عزیز در این منطقه حضور دارند، نمایش های مذهبی، دینی و انقلابی و در اصل هنر ارزشی جایگاه ویژه و خاصی دارد.

 

به نظر شما وجود جشنواره‌هایی با موضوع مذهبی در تئاتر امروز چقدر اهمیت دارد؟

جشنواره ها بی شک مسیر مناسبی برای پیشرفت و معرفی گروه های مختلف در سطوح بالا می باشد و دنیای رقابت سالم زمینه ساز تلاش برای بالا بردن سطح آثار و سبقت از دیگر هنرمندان می شود که این شور و اشتیاق لازمه دنیای هنر و هنرمندان و جوانان خوش آتیه این سرزمین است.

 

سخن پایانی؟

در پایان تشکر می کنم از دوستان عزیزم در گروه تئاتر پلاک 7 که توانستیم در کنار هم در این چند ساله آثار مختلفی در ژانرهای مختلف تولید کنیم و سپاس بیکران از دوستان کانون تئاتر دینی به خصوص استاد عالی قدر جناب آقای فرهنگ که همیشه همچون پدر و استادانه به ما لطف دارند و با تشکر از درگاه تئاتر خوزستان که این فرصت را به من و گروه دادید.

 

در نمایش «هیهات» فاطمه زمانی، بهار صادقی، نرگس کرد زنگنه، رضا جوکار، محمد حبیبی، مصطفی عبادی، غلامرضا عسگری، آیلین ناصرعلی و آیلین شیوخی به عنوان بازیگر حضور دارند.

سایر عوامل نمایش «هیهات» عبارتند از: علیرضا دقیقی (آهنگساز)، مهدی رباهاط و موسی رضازاده (دستیار کارگردان)، مصطفی رباهاط و حسین موسوی (طراح نور و اجرا)، مهشید رئیسیان (مدیر صحنه)، نرگس قومی (منشی صحنه)، مصطفی حیات و حسین عبادی (طراح و اجرای دکور)، حسن ناصرزاده (طراح پوستر و بروشور)، مژده خیاط سلیقه (طراح لباس)، سرور هلالی (روابط عمومی) و محمد علی میناوی (نویسنده).




نظرات کاربران