در حال بارگذاری ...
توسط گروه تئاتر نفس

نمایش«دنگ شیطون» در مسجدسلیمان به روی صحنه رفت

نمایش «دنگ شیطون» کاری از گروه تئاتر نفس به مدت هفت شب در مسجدسلیمان به روی صحنه رفت.

به گزارش تئاتر خوزستان، نمایش «دنگ شیطون» به نویسندگی و کارگردانی نعمت زمانپور کاری از گروه تئاتر نفس از 14 الی 20 مهرماه 97 ساعت 20 در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مسجدسلیمان به روی صحنه رفت.

در این نمایش غلامرضا سیاهپور، مهرخ افرا، مهدی حاتمی، فردین کاظمی، حمیدرضا سلیمانی، روزبه نظری، نگار فرج پور، فاطمه جمشیدی، نصیبه افرا، اکبرجعفری شهنی، فرزادسلطانی، نعمت زمانپور، آرزو براتی و حبیب تاجمیری به عنوان بازیگر ایفای نقش می کنند.

نمایش «دنگ شیطون» داستان خانواده روستایی مسجدسلیمانی و بسیار معتقد را روایت می کند. زهری، شخصیت اصلی داستان  پس ازآنکه نمی تواند صاحب فرزند شود به امامزاده سلطان ابراهیم (یکی از امامزاده های مقدس بختیاری ) پناه می برد و از امامزاده درخواست فرزندی می کند و قول می دهد اگر صاحب فرزندی شود نامش را ضامن بگذارد. حال زهری پس از سال ها و طبق باورهای رایج بختیاری معتقد و باوردار زیر درخت کناری به هنگام باردار بودنش،آب جوش، بدون بسم الله گفتن روی زمین ریخته است و سبب سوختن کسی شده... و چنان این خیال را باور می کند که جنی ظاهر شده و خواستار جبران خسارت شده و مدعی است به هنگام ریختن آب جوش فرزندش سوخته و حال در ازای سوختن فرزندش خواستار بردن فرزند زهری است و یا زهری می باید...

سایر عوامل نمایش «دنگ شیطون» عبارتند از: آرزو براتی و بهار زمانپور (طراح صحنه و لباس)، حسین حاتمی (موسیقی-نوزادنده سه تار)، حبیب تاجمیری (آوا)، گلنوش بهادری (منشی صحنه)، ستار رشنو (گریم)، پارمیس حیدرخانی (طراح پوستر و برشور)، غلامرضا سیاهپور (سرپرست گروه).

نمایش «دنگ شیطون» توسط گروه تئاتر نفس، انجمن هنرهای نمایشی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مسجدسلیمان تولید و متقاضی شرکت در سی امین جشنواره تئاتر استان خوزستان است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران