در حال بارگذاری ...
توسط رییس انجمن هنرهای نمایشی بهبهان

گزارش عملکرد شش ماهه اول سال 97 تئاتر بهبهان اعلام شد

رییس انجمن هنرهای نمایشی شهرستان بهبهان، گزارش عملکرد شش ماهه اول سال ۹۷ تئاتر بهبهان را اعلام کرد.

به گزارش تئاتر خوزستان، توسط ساسان شکوریان رئیس انجمن هنرهای نمایشی شهرستان بهبهان، گزارش عملکرد شش ماهه اول سال 97 تئاتر بهبهان در بخش های مختلف اعلام شد.

ساسان شکوریان ضمن تشکر از مهدی شجاعی سرپرست اداره فرهنگ  و ارشاد اسلامی بهبهان و هنرمندان تئاتر بهبهان گفت: روز هفتم فروردین ماه و هم زمان با روز جهانی تئاتر، مراسم روز جهانی تئاتر در شهرستان بهبهان از صبح با انجام دیدارهای مختلف و ویژه برنامه های فرهنگی در سطح شهرستان آغاز و مراسم اصلی با شکوه خاصی با حضور مهمانان کشوری و استانی به مدت چهار ساعت در مجتمع آفاق بهبهان برگزار شد.

شکوریان افزود: برگزار مراسم روز جهانی تئاتر در بهبهان قدمتی بیش از بیست سال دارد و هر ساله این مراسم روز هفتم فروردین ماه هم زمان با روز جهانی تئاتر در بهبهان برگزار می شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی بهبهان در ادامه گفت: نمایش «عروسی دختر حاجی الماس» به نویسندگی عباس عبادی و کارگردانی هادی شجاعی کاری از گروه تئاتر تیرداد از تاریخ 3 الی 10 فروردین ماه 97 به مدت یک هفته ویژه روز جهانی تئاتر در مجتمع آفاق بهبهان به روی صحنه رفت.

شکوریان در ادامه گفت: نمایش «کازابلانکا» به نویسندگی حمیدرضا بیدخام و کارگردانی سیداسماعیل سخایی کاری از گروه تئاتر ناب از 17 الی 28 فروردین ماه 97 به مدت ده شب در پلاتو خانه فرهنگ بهبهان به روی صحنه رفت.

نائب رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان اظهار کرد: در راستای تبادل گروه های نمایشی در استان خوزستان، نمایش «نمایش زیبا» به نویسندگی مجتبی رستمی فر و سیدمصطفی موتورچی و کارگردانی مجتبی رستمی فر کاری از گروه تئاتر آماتور شهرستان اهواز در تاریخ 20 خردادماه 97 طی دو سانس در پلاتو خانه فرهنگ بهبهان به روی صحنه رفت.

شکوریان در ادامه گفت: به منظور تصمیم گیری جهت برنامه های انجمن هنرهای نمایشی بهبهان و انتخاب دبیران دو رویداد تئاتری سال جاری، «نشست هم اندیشی تئاتر بهبهان» در تاریخ 9 تیرماه 97 با حضور سرپرستان گروه های نمایشی پروانه دار، پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر بهبهان در پلاتو خانه فرهنگ بهبهان برگزار شد.

ساسان شکوریان در خصوص اجراهای عمومی اظهار کرد: نمایش «جان و جو» به نویسندگی آگوتا کریستف و کارگردانی یاسین پارسامنش کاری از گروه تئاتر تیرداد از 13 الی 27 تیرماه 97 در کافه گپ بهبهان اجرا شد و در ادامه نمایش «مطبخ خانه» به نویسندگی و کارگردانی فهیمه مدحتی کاری از گروه تئاتر تیرداد از تاریخ 28 تیر الی 12 مردادماه 97 در پلاتو خانه فرهنگ بهبهان به روی صحنه رفت.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی بهبهان افزود: نمایش طنز گویشی «پرپری» به کارگردانی هادی شجاعی کاری از گروه تئاتر تیرداد از 16 مرداد الی 13 شهریورماه 97 با استقبال بسیار خوب مخاطبان در مجتمع آفاق بهبهان به روی صحنه رفت.

شکوریان در ادامه گفت: شش ماهه اول امسال در مجموع 77 شب و 115 سانس اجرای نمایش در تالار و پلاتوی شهرستان بهبهان داشتیم که حدود 15 هزار نفر از این نمایش ها دیدن کردند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی بهبهان در پایان گفت: از سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان، تمامی هنرمندان فعال تئاتر و به ویژه گروه تئاتر تیرداد که در نیمه اول سال بسیار فعال بودند کمال تشکر را دارم و در حال حاضر نیز سه گروه نمایشی مشغول انجام تمرینات نهایی جهت اجرای عموم و شرکت در سی امین جشنواره تئاتر استان خوزستان هستند و در همین ایام نیز فراخوان تولیدات شش ماهه دوم سال 97 منتشر شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران