در حال بارگذاری ...
آرش ساربان عضو هیئت داوران نهمین جشنواره تئاتر خیابانی استان خوزستان در باغملک:

برگزاری دوره های آموزشی در جشنواره تئاتر خیابانی باغملک ضروری است

آرش ساربان عضو هیئت داوران نهمین جشنواره تئاتر خیابانی استان خوزستان در باغملک و مدیر واحد نمایش حوزه هنری استان خوزستان ضرورت برگزاری دوره های آموزشی ذیل جشنواره تئاتر خیابانی باغملک را لازم و ضروری دانست.

به گزارش تئاتر خوزستان، آرش ساربان عضو هیئت داوران نهمین جشنواره تئاتر خیابانی استان خوزستان در شهرستان باغملک در گفت و گو با تئاتر خوزستان ضمن اهیمت ویژه تئاتر خیابانی در استان خوزستان گفت: تئاتر خیابانی در استان خوزستان از جایگاه ویژه ای برخوردار است و برای اینکه روز به روز این جشنواره بهتر برگزار شود، نظر بنده این است که در آثار نمایشی به بخش آموزش نگاه جدی تری شود. متاسفانه هنرمندان از فضای شناخت گونه های تئاتر خیابانی کمی دور هستند و باید این مهم توسط انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان جدی تر گرفته شود و پیشنهاد می کنم که انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان ذیل جشنواره استانی تئاتر خیابانی باغملک که تنها جشنواره استانی تئاتر خیابانی در خوزستان است و به نوعی مرجع جشنواره تئاتر خیابانی در استان هست، دورهای آموزشی ماهانه، فصلی و سالیانه برگزار کند تا دوستانی که در حال تولید آثار تئاتر خیابانی هستند بتوانند آثار بهتر و با کیفیت تری را تولید کنند.

ساربان در ادامه افزود: در خصوص برگزاری جشنواره استانی تئاتر خیابانی باغملک، با توجه به اینکه بنده سالهای گذشته نیز در این جشنواره چه به عنوان اجرا کننده و تولید کننده و چه به عنوان داور جشنواره و ناظر هیئت داوران حضور داشته ام باید عرض کنم که برگزاری نهمین دوره جشنواره استانی تئاتر خیابانی خوزستان در باغملک به شکل چشمگیری تغییر کرده و همین که مخاطب در شهر باغملک عادت به دیدن تئاتر خیابانی کرده، نشان می دهد که استمرار در برگزاری خیلی باعث موفقیت جشنواره بوده است.

آرش ساربان در پایان گفت: لازم می دانم از مجموعه ای که در حال حاضر در حال برگزاری این جشنواره هستند و هر سال شاهد رشد این جشنواره هستیم تشکر و حمایت کنیم.

 

نهمین جشنواره تئاتر خیابانی استان خوزستان به دبیری محمد احمدی سرصحرا از 13 الی 15 شهریورماه 97 در شهرستان باغملک برگزار شد.




مطالب مرتبط

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

نظرات کاربران