در حال بارگذاری ...
با حضور اعضای شورای راهبردی تئاتر خوزستان و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان؛

آیین افتتاح کارگاه طراحی و دوخت لباس و عروسک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان برگزار شد

با حضور دبیر و اعضای شورای راهبردی تئاتر استان خوزستان و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان، رئیس انجمن هنرهای نمایشی مسجدسلیمان، مسئول بسیج هنرمندان و تعدادی از پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر، کارگاه طراحی و دوخت لباس و عروسک مسجدسلیمان افتتاح و آغاز بکار نمود.

به گزارش تئاتر خوزستان، به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی و با حضور حمید حیدری ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کورش مهری بابادی رئیس دفتر انجمن هنرهای نمایشی شهرستان، حشمت الله قاسمی پیشکسوت عرصه تئاتر استان خوزستان، حسین ذوالفقاری مشاور مدیر کل و دبیر شورای راهبردی تئاتر استان خوزستان، حمیدرضا سالاروند عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و امیر نصیرزاده عضو شورای راهبردی تئاتر خوزستان کارگاه طراحی و دوخت لباس و عروسک مسجدسلیمان افتتاح و آغاز  بکار نمود.

حمید حیدری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان در مراسم افتتاحیه این کارگاه اظهار کرد: این کارگاه تخصصی که توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان و با همکاری انجمن هنرهای نمایشی راه اندازی شده است با توجه به شعار سال ١٣٩٧ حمایت از کالای ایرانی و در جهت حمایت از مشاغل فرهنگی و هنری و تقویت هنرمندان هنرهای نمایشی با عنایت به مصوبه چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مسجدسلیمان در سال ١٣٩۶، و با اهداف هنری و تخصصی ذیل افتتاح و آغاز بکار نمود.

١- برگزاری کارگاههای آموزشی طراحی و ساخت عروسک های نمایشی برای اولین بار در شهرستان در جهت تولید آثار عروسکی که از شاخه های مهم و موثر نمایش می باشد.

٢- برگزاری کارگاههای طراحی و دوخت لباس.

٣- ایجاد زمینه ی اشتغال و کار آفرینی برای بانوان هنرمند تئاتر با بهره گیری از توانمندی های تخصصی و هنری ایشان.

۴- تولید لباسهای نمایشی که تاثیر و جایگاه ویژه ای در ارایه آثار فاخر و ارزشمند دارد.

۵- تولید لباس نمایشهای تعزیه و شبیه خوانی  با توجه به راه اندازی کانون تعزیه و شبیه خوانی توسط انجمن نمایش.

۶- پرورش مربیان مجرب از میان هنرمندان نمایش در جهت ایجاد زمینه آموزش در مدارس و آموزشگاهها.

٧- اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان در خصوص توجه ویژه به مشاغل فرهنگی و هنری.

٨- توجه ویژه به زیرشاخه های هنر نمایش که طراحی و دوخت لباس و عروسک از زیرشاخه های بسیار مهم این هنر می باشد.

حیدری ضمن تقاضا از کلیه مسولین محترم در حمایت از انجمنهای هنری ارشاد و فعالیتهای هنری هنرمندان به تاثیر بسزای هنر در بهبود فرهنگی شهر و کاهش آسیبهای اجتماعی و بالابردن شادمانی در میان مردم متذکر شد.

حیدری افزود: کارگاه تخصصی طراحی و دوخت لباس و عروسک در سطح انجمنهای هنری و ادارات ارشاد استان خوزستان  برای اولین بار در شهرستان مسجدسلیمان و با وجود مشکلات و نیازهای بسیار زیاد سخت افزاری و مالی و با همدلی و همکاری راه اندازی شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران