در حال بارگذاری ...
توسط گروه فرهنگی هنری باغ ملی؛

برگزاری کارگاه آموزشی نمایش خلاق در ایذه

به همت گروه فرهنگی هنری باغ ملی کارگاه آموزشی نمایش خلاق به مدت چهار روز در شهرستان ایذه برگزار می شود.

به گزارش تئاتر خوزستان، دوره مقدماتی کارگاه آموزشی نمایش خلاق ویژه کودکان به مدت چهار روز توسط گروه فرهنگی هنری باغ ملی، انجمن هنرهای نمایشی ایذه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایذه از تاریخ 13 الی 16 شهریورماه 97 برگزار می شود.

بهنام رضایی رئیس دفتر انجمن هنرهای نمایشی شهرستان ایذه در گفت و گو با تئاتر خوزستان گفت: با توجه به استفاده از پتانسیل تحصیل کردگان رشته نمایش شهرستان ایذه و با اتکا به تجارب آکادمیک و پژوهشی بابک رضایی کارشناس هنرهای نمایشی سعی داریم این دوره آموزشی بر استعدادیابی، پرورش ذوق و تخیل کودکان زیر 14 سال متمرکز شود و در این راستا نه تنها کودکان مستعد و آماده بلکه کودکانی که توان صحبت کردن در جمع را ندارند و یا در بروز خلاقیت و توانایی های فردی شان دچار مشکل هستند را با شکل انجام کارهای گروهی و مشارکت فعالانه آنها در مراحل مختلف کار آشنا کند.

رضایی در ادامه گفت: در ادامه با استفاده از آموخته های هنرجویان، زمینه انجام و ارائه یک نمایش با شرکت کننده گان را فراهم و به اجرای عموم درآوریم و بی شک رسیدن به این مهم بدون همکاری و مساعدت والدین و اطرافیان کودکان میسر نخواهد شد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی شهرستان ایذه در خصوص سرفصل های آموزشی این دوره گفت: در این دوره کودکان در رده های سنی مختلف تحت آموزش های متفاوتی قرار می گیرند که عناوین برخی از آنها عبارتند از: آشنایی با هنرهای نمایشی و نمایش خلاق و نحوه ی فعالیت و مشارکت در آماده سازی یک کار گروهی، آماده سازی بدن و بیان و راه های افزایش توانمندی در برقراری ارتباط بهینه و مؤثر با همسالان، پرورش و بکارگیری تخیل کودکان برای عبور از موانع و محدودیت های فکری و رسیدن به تخیل آزاد و ارائه ی خلاقیت های فردی و سرفصل های پایانی کارگاه که همگی جهت خودباوری و اعتماد به نفس کودکان برای ارائه و نشان دادن توانایی هایشان بدون واهمه از مورد نقد قرار گرفتن و پذیرش انتقاد های مفید است.

بهنام رضایی در پایان گفت: به منظور حفظ کیفیت های مطلوب آموزشی این کارگاه ظرفیت محدودیت دارد و اولویت با کسانی است که پس از اعلام فراخوان زودتر مراحل ثبت نام را به انجام رسانده اند. عاقمندان جهت مشاوره ثبت نام و حضور در کارگاه با شماره  09168080691  تماس بگیرید.




مطالب مرتبط

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، در پیامی به مناسبت برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» در شهرستان باغملک، ابراز امیدواری کرد این رویداد در سال آینده، به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

|

نظرات کاربران