در حال بارگذاری ...
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان در حاشیه مراسم اختتامیه اولین جشنواره ملی تئاتر اهواز:

وظیفه ما توجه ویژه به اعتلای فرهنگی سرزمین مان است

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان در حاشیه مراسم اختتامیه اولین جشنواره ملی تئاتر اهواز ضمن اشاره به سطح بالای نمایش های اجرا شده توسط گروه های مختلف تئاتری در این جشنواره گفت: وظیفه ما توجه ویژه به اعتلای فرهنگی سرزمین مان است.

به گزارش تئاتر خوزستان، محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان در آخرین روز از نخستین جشنواره ملی تئاتر اهواز اظهار کرد: انجمن هنرهای نمایشی خوزستان در سال گذشته بیش از ۱۶۷۰ اجرای عمومی در ۲۷ شهرستان این استان برگزار کرده است.

وی با اشاره به وجود ۲۷ دفتر فعال شهرستانی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، گفت: از این نظر نیز جزء شاخص‌ترین استان‌های کشور هستیم؛ همچنین در یک سال گذشته ۲۵ رویداد و جشنواره ملی، محلی، استانی و منطقه‌ای در خوزستان داشته‌ایم که شاخص‌ترین آن جشنواره ملی تئاتر اهواز بوده است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان با تأکید بر ضرورت شناسایی نقاط قوت و ضعف جشنواره، تصریح کرد: باید در جشنواره‌های بعدی تئاتر اهواز به گروه‌های خوزستانی بیشتر بها داده شود، تا موجب ارتقای سطح کیفی تئاتر در استان شود.

وی با بیان اینکه تئاتر به‌عنوان کامل‌ترین هنر امروزی می‌تواند نقش مهمی در پویایی جامعه داشته باشد، گفت: در این راستا دغدغه‌مند بودن نمایش‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و هنرمندان باید دغدغه‌ها و مسائل روز جامعه را به روی صحنه بیاورند. ما تئاتری‌ها موظف هستیم که به اعتلای فرهنگی سرزمین‌مان توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

 

اولین جشنواره ملی تئاتر اهواز به دبیری ناصر چنانی از 1 الی 7 مردادماه 1397 در کلانشهر اهواز برگزار شد.




مطالب مرتبط

با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

|

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، در پیامی به مناسبت برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» در شهرستان باغملک، ابراز امیدواری کرد این رویداد در سال آینده، به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

|

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

نظرات کاربران