در حال بارگذاری ...
مهند العمیدی استاد دانشگاه کشور عراق:

تئاتر، هنری از جنس انسانیت و برادری است

مهند العمیدی استاد دانشگاه و کارگردان عراقی در حاشیه نخستین جشنواره ملی تئاتر، اهواز گفت: تئاتر هنری از جنس انسانیت و برادری است.

به گزارش تئاتر خوزستان، مهند العمیدی استاد دانشگاه و کارگردان عراقی در حاشیه جشنواره ملی تئاتر اهواز، اظهار کرد: از ۵ روز گذشته به اهواز آمده‌ام و بسیار خوشحالم که در این جشنواره به عنوان یک رخداد بزرگ فرهنگی و هنری حضور دارم.

العمیدی افزود: تئاتر هنری از جنس گفت‌وگو محبت، انسانیت و برادری است که بین همه ملل دنیا می‌تواند ارتباط برقرار کند.

این استاد تئاتر تصریح کرد: جشنواره ملی تئاتر اهواز موجب آشنایی بیشتر من با تئاتر، هنرمندان و فرهنگ‌های سراسر جمهوری اسلامی ایران شد.

وی زبان تئاتر را زبانی خاص دانست که همه از هر قوم و زبانی می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند و افزود: نمایش زبان‌های مختلفی دارد که یکی از آنها زبان مکالمه است، در فهم زبان فارسی دشواری‌هایی برای ما وجود دارد ولی جلوه‌های دیگر تئاتر ما را به خود جذب می‌کند.

عمیدی گفت: ملت‌های ما عاشق صلح، فرهنگ و هنر هستند و از جنگ و پیکار بیزارند و نسبت به این‌چنین رخدادهایی استقبال و تمایل خوبی از خود نشان می‌‌دهند.

این کارگردان عراقی عنوان کرد: آخرین نمایشی که ساخته‌ام «حضرالتجوال» (منع رفت‌‌وآمد) نام دارد و برای حضور در جشنواره تئاتر اردن از ما دعوت شده‌‌ است؛ امیدوارم نمایش ما در جشنواره پیش‌روی فجر نیز در تهران به اجرا درآید.

وی در پایان از میزبانی خوب جشنواره در طول برگزاری آن تقدیر و تشکر کرد و گفت: امیدواریم سال آینده با بین‌المللی شدن جشنواره تئاتر اهواز، نمایش‌های خوبی از کشورهای مختلف در آن حضور پیدا کنند.

 

اولین جشنواره ملی تئاتر اهواز از یکم الی هفتم مردادماه 1397 به دبیری ناصر چنانی در کلانشهر اهواز در حال  برگزاری است علاقمندان می‌توانند آثار هنرمندان تئاتر سراسر کشور را در مجموعه تالار امام رضا (ع) شهرک نفت و تالار آفتاب اهواز به صورت رایگان تماشا کنند.

 




نظرات کاربران