در حال بارگذاری ...
توسط مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی و شورای سیاست گذاری جشنواره ملی تئاتر اهواز؛

عیادت و بازدید از سیدحسین‌علی طباطبایی شفیعی بنیان‌گذار تئاتر کلاسیک در اهواز

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به همراه معاون هنری سینمایی این اداره کل و دبیر شورای راهبردی تئاتر استان از سیدحسین‌علی طباطبایی شفیعی بنیان‌گذار تئاتر کلاسیک در اهواز در منزل شخصی وی عیادت کردند.

به گزارش تئاتر خوزستان، محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به همراه ناصر چنانی معاون هنری سینمایی این اداره کل و اعضای شورای سیاست‌گذاری اولین جشنواره ملی تئاتر اهواز سه‌شنبه ٢٦ تیرماه  97 ضمن دیدار با سیدحسین‌علی طباطبایی شفیعی بنیان‌گذار تئاتر کلاسیک در اهواز در منزل شخصی در تهران، از وی که در بستر بیماری بود عیادت کردند.

در این دیدار محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ضمن تشکر و قدردانی از سیدحسین طباطبایی شفیعی برای پایه‌گذاری تئاتر کلاسیک در استان، از خداوند متعال برای شفای عاجل وی دعای خیر کرد.

لازم به ذکر است، سیدحسین‌علی طباطبایی شفیعی در محله دروازه شمیران تهران به دنیا آمد وی در سال ١٣٢٠ وارد دانشگاه تهران شد و ادبیات فرانسه خواند وی حدود ٤٠ نمایش تک‌پرده‌ای را از فرانسوی به فارسی ترجمه کرد که از ترجمه ‌های وی می‌توان به در گوش سالمم زمزمه کن نوشته ویلیام هلنی اشاره کرد همچنین آخرین نمایشی که در جایگاه کارگردان به روی صحنه برد، می‌توان از اتاق خصوصی نام برد.




نظرات کاربران