در حال بارگذاری ...
با حضور معاون هنری اداره کل و مسئولین تئاتر استان خوزستان؛

از فراخوان سی‌امین جشنواره تئاتر استان خوزستان رونمایی شد

با حضور ناصر چنانی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و مسئولین تئاتر استان خوزستان از فراخوان سی امین جشنواره تئاتر استان خوزستان رونمایی شد.

به گزارش تئاتر خوزستان، آئین رونمایی از فراخوان سی امین جشنواره تئاتر استان خوزستان با حضور ناصر چنانی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، محسن بیرانوند فرماندار بندرماهشهر، محمد یاقوت پور دبیر جشنواره، مستانه خواجه گیری رئیس ستاد جشنواره، حسین ذوالفقاری دبیر شورای راهبردی تئاتر خوزستان، ساسان شکوریان نائب رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، بهزاد خیرالهی عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، حسین کارگر رئیس انجمن هنرهای نمایشی بندرماهشهر و جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر بندرماهشهر در شهرستان بندرماهشهر برگزار گردید.   

ناصر چنانی معاون هنری سینمایی اداره کل در این مراسم اظهار داشت: جشنواره تئاتر استان خوزستان از مهمترین رویدادهای مهم فرهنگی هنری استان بوده و امسال مسئولیت این رویداد مهم بر دوش مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرماهشهر است.

وی با اشاره به اهمیت تئاتر در مسائل اجتماعی جامعه افزود: تئاتر زبان موثر در انتقال مفاهیم به مردم بوده و به تعبیر مقام معظم رهبری تئاتر می‌تواند در انتقال و آموزش از منبر تاثر گذارتر باشد.

معاون هنری سینمایی اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان خوزستان با اشاره به اهمیت جشنواره تئاتر استان خوزستان بیان کرد: جشنواره تئاتر استان خوزستان در تحقق گفتمان بسیار تاثیرگذار بوده و متعلق به همه مردم بوده است؛ همه هنرمندان استان خوزستان در چنین رویداد مهمی موثر هستند.

وی با اشاره به دو بخش تالیف نمایش‌نامه‌ها و اجراهای عمومی جشنواره تئاتر استان خوزستان گفت: جشنواره تئاتر می‌تواند در ارتقای سطح علمی و هنری مردم تاثیرگذار باشد البته جشنواره تئاتر استان خوزستان تاکنون در مرکز استان برگزار شده و این برای اولین بار است که یک شهرستان میزبانی چنین رویداد مهمی را در سطح استان می‌پذیرد.

چنانی در ادامه با اشاره به نقش تاثیرگذار شهرستان بندرماهشهر عنوان کرد: بندرماهشهر در عرصه فرهنگ و هنر شهرستان بسیار تاثیرگذار بوده در عرصه تئاتر هنرمندان بسیار خوب و مطرحی داشته که می‌توانند در سطح استان نقش‌آفرینی کنند.

وی در پایان با اشاره به شرایط و ویژگی خاص شهرستان بندرماهشهر خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان این رویداد مهم را مجموعه فرهنگ و ارشاد شهرستان بندرماهشهر واگذار کرده البته ریاست این اداره حساسیت و اهمیت این رویداد را درک کرد.

محسن بیرانوند فرماندار شهرستان بندرماهشهر در این مراسم اظهار داشت: بندر ماهشهر مسابقات و جشنواره‌های کشوری و بین‌المللی زیادی در عرصه‌های مختلف ورزشی پذیرفته و نیاز بود که با توجه به ظرفیت‌های هنری این شهرستان چنین جشنواره‌هایی در این شهرستان برگزار شود.

مستانه خواجه‌گیری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندر ماهشهر در این مراسم اظهار داشت: بندر ماهشهر ظرفیت برگزاری جشنواره‌های استانی و کشوری را دارد و می‌تواند پذیرای چنین جشنواره‌های مهمی باشد.

در ادامه مراسم حکم دبیری جشنواره سی امین به محمد یاقوت پور و حکم رئیس ستاد جشنواره به مستانه خواجه گیری اهداء گردید و سپس با حضور هنرمندان از فراخوان سی امین جشنواره تئاتر استان خوزستان رونمایی شد.

 

سی امین جشنواره تئاتر استان خوزستان از 20 الی 24 آبان ماه به دبیری محمد یاقوت پور و رئیس ستادی مستانه خواجه گیری در شهرستان بندرماهشهر برگزار می گردد.
.
می‌توانید فایل PDF فراخوان جشنواره را از اینجا دریافت کنید.




نظرات کاربران