در حال بارگذاری ...
با موضوع کارون؛

وحید فقیهی پرفورمنس «قاب‌های سخنگو» را در تماشاخانه قاف به صحنه برده‌ است

پرفورمنس قابهای سخنگو: «کارون را در فریبِ کدام پیراهن گُم کردم» به کارگردانی وحید فقیهی در تماشاخانه قاف بر روی صحنه است.

به گزارش تئاتر خوزستان، پرفورمنس قابهای سخنگو: «کارون را در فریب کدام پیراهن گم کردم» به نویسندگی مهرداد بهرداد و ایده، طراح و کارگردانی وحید فقیهی از 15 الی 27 اردیبهشت ماه 1397 ساعت 19 در تماشاخانه قاف بر روی صحنه است.

پرفورمرهای نمایش عبارتند از: مهرشاد بهداروند. هیراد آذرنگ. مهسا تدین. منا عامری. عرفان تافی زارع. فاطمه نوری. فریاد شبانی. هستی عالیپور. آرین اعتمادی. پریناز نصیریان. بهرنگ مولایی. فاطمه سجادی. میلاد بختیاری. سما بخشیان. دانیال ناصری. رضا محمودی.

سایر عوامل پرفورمنس «قابهای سخنگو» عبارتند از: مهرداد بهراد (مشاور کارگردان)، وحید فقیهی (عکسها)، میلاد بختیاری (دستیار کارگردان)، مریم چریم (منشی صحنه)، منا عامری (طراح پوستر)، هیراد آذرنگ (تصاویر تیزر)، مهرداد بهراد و مهرشاد بهداروند (تدوین).

قابهای آشنا: حمیدرضا آذرنگ. فرید سجادی حسینی. سوسن پرور، علیرضا اوسیوند، هایده حائری، محسن شیرالی، سیروس همتی است.

کارگردان «پرفورمنس قاب‌های سخنگو» در گفت و گو با تئاتر خوزستان گفت: اهواز هویت شفاف و اصالتِ غریبی است که با غرورش مغرور شده‌ام.

فقیهی در خصوص بازیگران قاب‌های سخنگو بیان کرد: با هنرمندان برجسته تئاتر و سینمای کشور حرف زدیم که آیا حاضرند تعدادی از مونولوگ‌ها را برایمان بخوانند؟ خوشبختانه چند تن از آنان با جان و دل پذیرفتند. آقایان حمیدرضا آذرنگ، فرید سجادی‌حسینی، علی‌رضا اوسیوند، سیروس همتی، محسن شیرالی و خانم‌ها سوسن پرور و هایده حائری و بسیاری از هنرمندان دیگر از جمله همکاران ما در این رویداد بودند که به خاطر این همراهی بزرگ با تمام وجودم از آنها تشکر و قدردانی می‌کنم. 

وحید فقیهی با بیان این که این پرفورمنس دغدغه‌ای بود که سال‌ها روح، اندیشه و وجودم را پر کرده بود اظهار داشت: کارون و اهواز دغدغه من است. با اهواز زندگی کرده‌ام، بزرگ شده‌ام، نفس کشیده‌ام، راه رفته‌ام، خندیده‌ام، عاشق شده‌ام و گریسته‌ام.

فقیهی ادامه داد: کارون دختر یکی از زیباترین رودهای جهان است. غرور بر باد رفته تمام آب‌های جهان است و اهواز فرزند مادری است که امروز اصلا حالش خوب نیست. من سال‌ها است که با این دغدغه زندگی کرده‌ام؛ با دغدغه شهرم و کارونم. می‌گویم کارونم چراکه بر این باورم هر شهروند اهوازی باید کارون را جزیی از خودش بداند. 

وی افزود: این درد بزرگ را با دوربین‌ام به اشتراک گذاشتم و با تمام وجودم حس می‌کردم که دوربینم با هر نما چه دردی را از ثبت حال و روز کارون به جان می‌خرد. تا این که موضوع را با مهرداد بهراد مطرح کردم. ایشان برای هر عکس مونولوگ‌هایی نوشتند که به هر کدام از عکس‌ها هویت تازه‌ای بخشید. مونولوگ‌هایی بی‌نظیر که تاریخ پیدا و پنهان اهواز و کارون را در چند نسل و چندین کاراکتر بیان می‌کند. 

فقیهی همچنین در خصوص برنامه‌های جانبی این پرفورمنس بیان کرد: گروه تئاتر اسب وحشی در زمان ریاست دکتر مهرداد بهراد به عنوان رییس انجمن هنرهای نمایشی اهواز در هنگام تولید و حتی در حین اجرای این اثر دست به اقدامات زیست محیطی اعم از پاکسازی زباله‌های کارون و همچنین هدیه دادن به کارون پرداخت.

همچنین قصد دارد که با خلاقیت و طرح‌های نوآورانه کارون و اهواز را عضوی از خانواده خود بداند و دغدغه‌مند به مسیر پر فراز و نشیب خود ادامه دهد. 




نظرات کاربران