در حال بارگذاری ...
هم زمان با رونمایی جدول جشن های روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی؛

آئین افتتاحیه جشن های روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی استان خوزستان برگزار شد

هم زمان با آئین افتتاحیه جشن های روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی در استان خوزستان از پوستر جدول این جشن ها در استان خوزستان و بیست و پنج شهرستان استان رونمایی شد.

به گزارش تئاتر خوزستان، آئین افتتاحیه جشن های روز جهانی تئاتر در استان خوزستان و بیست و پنج شهرستان استان روز چهارشنبه 22 فروردین ماه 97 با حضور محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ناصر چنانی معاون هنری اداره کل، هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، روسای دفاتر انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، هیئت مدیر هفت کانون تخصصی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، اعضای شورای راهبردی تئاتر خوزستان و پیشکسوتان و فعالان تئاتر خوزستان در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ  وارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

در این مراسم در ابتدا ناصر چنانی معاونت هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان ضمن تبریک سال نو و تبریک روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر گفت: فعالیت های تئاتر همواره جزو دغدغه های اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و برگزاری مراسم روز جهانی تئاتر خوزستان و بیست و پنج شهرستان استان را کار بسیار ارزشمند و بزرگی دانست و از تلاشهای هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان به پاس فعالیت هایشان تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه مراسم پیام روز جهانی تئاتر توسط سعید بهروزی پیشکسوت تئاتر استان خوزستان قرائت شد.

در ادامه محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن تبریک روز ملی هنرهای نمایشی خطاب به هنرمندان تئاتر استان خوزستان گفت: هنر بیان زیبایی‌های نهفته جهان آفرینش است و انسان - این زیباترین آفریده خدا- به‌ واسطه الهام گرفتن از زیبایی‌های خلقت جلوه‌های پنهان عالم هستی را به منصه ظهور می‌رساند.

جوروند افزود: هنرمندان از لحاظ مراتب وجودی در مرتبه‌ای پس از پیامبران و در مصاف علما قرار می‌گیرند با این تفاوت که پیامبران از طریق وحی و هنرمندان به واسطه الهام با عالم غیب پیوند دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در همه فعالیت‌های هنری رسالت اجتماعی، اخلاقی و زیباشناختی هنر نباید نادیده گرفته شود چرا که هنر وظیفه آشتی دادن زمین و آسمان را به عهده دارد.  آن زمان که زبان دانش از این رسالت عاجز می‌شود زبان هنر است که این خلأ را پر می‌کند.

محمد جوروند امیدوار شد؛ سال ٩٧ با همدلی هنرمندان و مسئولان همچون سال ٩٦ سال موفقیت‌ها و سال شکوفایی هنر تئاتر استان باشد و گفت: از مهمترین دستاوردهای هم‌اندیشی، هم‌دلی و تلاش در سال ٩٦ احداث ٤ پلاتو در اهواز است.

در ادامه پوستر جدول جشن های روز ملی هنرهای نمایشی استان خوزستان و 25 شهرستان استان توسط محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد و سپس جامعه هنرمندان تئاتر خوزستان از محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به پاس حمایت های بی دریغ از تئاتر خوزستان با اهداء لوح تقدیر از ایشان تجلیل کردند.

در ادامه برنامه جشن روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی استان خوزستان محمد یاقوتپور رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان ضمن تبریک این روز و ارائه گزارشی از روند برگزاری این مراسم در کل استان خوزستان گفت: انجمن هنرهای نمایشی خوزستان با برنامه ریزی دفاتر شهرستانها جشن های روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی را در 25 شهرستان استان خوزستان تا تاریخ 31 فروردین ماه 97 برگزار خواهد نمود.

در ادامه هنرمندان مختلف تئاتر از جمله افشین القاسی، سعید بهروزی، مهرداد بهراد، علی بنائیان، مصطفی بوعذار، بهزاد خیرالهی، هادی شجاعی، رضا حویزاوی، علی اکبر پشم فروش نقطه نظرات خود را در خصوص مسائل مختلف تئاتر استان بیان نمودند.

در بخش بعدی مراسم رضا کیانی مشاور هنری استاندار ضمن تبریک روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی گفت: از هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان و شورای راهبردی تئاتر خوزستان به پاس فعالیت های مستمرشان برای تئاتر خوزستان تشکر می کنم و امید که با این همدلی و وفاقی که در تئاتر استان شاهد آن هستیم سال جاری سال بسیار خوبی برای تئاتر استان خوزستان باشد.

در پایان مراسم از تمامی 66 گروه پروانه دار استان خوزستان، روسای دفاتر انجمن هنرهای نمایشی شهرستانهای خوزستان، اعضای شورای راهبردی تئاتر خوزستان و هیئت مدیره کانونهای تخصصی انجمن با اهداء لوح سپاس و هدایایی تقدیر شد.

 

جشن‌های روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر خوزستان ٢٢ فروردین در اهواز آغاز شد و تا ٣١ ماه جاری در ٢٥ شهرستان استان خوزستان ادامه خواهد داشت.




مطالب مرتبط

با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

|

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، در پیامی به مناسبت برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» در شهرستان باغملک، ابراز امیدواری کرد این رویداد در سال آینده، به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

|

نظرات کاربران