در حال بارگذاری ...
توسط گروه تئاتر اسب وحشی؛

ریزگردها به روایت «کوچگرد» وحید فقیهی به روی صحنه می رود

نمایش «کوچگَرد» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی وحید فقیهی در تالار آفتاب اهواز روی صحنه می‌رود.

به گزارش تئاتر خوزستان، کوچگَرد از 23 اسفند 96 در سالن تالار آفتاب روی صحنه می‌رود و کارگردانی این اثر را نیز وحید فقیهی بر عهده دارد.

وحید فقیهی، میثم اسکندری، هستی رستگاری، محمدرضا سرخی‌پور، مهسا تدین، هیراد آذرنگ، مهرشاد بهداروند، هستی عالیپور، دانیال ناصری و رضا محمودی در این نمایش به عنوان بازیگر ایفای نقش می کنند.

کوچگَرد تئاتر مستند گونه‌ای است که طرح سوال می‌کند و مخاطب را به چالشی عمیق می‌کشد. این نمایش با به تصویر کشیدن بحرانی جدی و مرگبار که سال‌ها است مردم خوزستان را دچار کرده است قصد دارد از آینده‌ای ترسناک سخن بگوید.

ریزگردها بحرانی دردناک است که جان طبیعت را به خطر انداخته است. هر بار که ریزگردها بر فراز شهر پدیدار می‌شوند حیوانات و گیاهان دچار بحرانی جدی و به مرگی عجیب دچار می‌شوند و البته که انسان در نقطه حساس این بحران قرار گرفته است.

در نمایش «کوچگَرد» وضعیت آدم‌هایی را می‌بینیم که 50 سال آینده هر کدام از ما را به تصویر می‌کشد. شاید امروز خیال کنیم که هوای شهرمان غبارآلود نیست اما یادمان باشد که ریزگردها خبر نمی‌کنند، می‌آیند و در وجودمان خانه می‌کنند.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به  مشاور علمی: دکتر مهرداد بهراد، دستیار کارگردان: میلاد بختیاری، طراح پوستر و بروشور: هستی رستگاری، عکس: وحید فقیهی، منشی صحنه: مریم چریم، ساخت دکور: میلاد بختیاری، دانیال ناصری، آرش آریان‌منش و آرین اعتمادی اشاره کرد.

نمایش کوچگَرد از 23 تا 27 اسفند 96 ساعت 19 به مدت پنج شب در تالار آفتاب اهواز به صحنه می‌رود.

 

نمایش «کوچگرد» توسط گروه تئاتر اسب وحشی، انجمن هنرهای نمایشی اهواز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تولید و به روی صحنه رفته است.




مطالب مرتبط

نگاهی به نمایش «آرش؛ روایتی دیگر» به کارگردانی سیدصادق فاضلی

پیوند میان اسطوره و نمایش و زندگی
نگاهی به نمایش «آرش؛ روایتی دیگر» به کارگردانی سیدصادق فاضلی

پیوند میان اسطوره و نمایش و زندگی

آرزو کهوازی* نمایشنامه آرش نوشته بهرام بیضایی با تمام متون و روایت هایی که تا کنون پیرامون اسطوره آرش کمانگیر نوشته و یا سروده شده، متفارت است. تفاوت به معنی واقعی واژه متفاوت!ما در این متن با موقعیت ...

|

نظرات کاربران