در حال بارگذاری ...

پیام رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به دهمین جشنواره منطقه ای تئاتر کودک و نوجوان دزفول

دهمین جشنواره منطقه ای تئاتر کودک و نوجوان خوزستان از امروز یکشنبه به مدت سه روز در شهرستان دزفول آغاز به کار خواهد کرد و به مناسبت آغاز جشنواره انجمن هنرهای نمایشی خوزستان پیامی را منتشر کرد.

به گزارش تئاتر خوزستان، هم زمان با آغاز دهمین جشنواره منطقه ای تئاتر کودک و نوجوان خوزستان در شهرستان دزفول، محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان پیامی را منتشر و در اختیار سایت تئاتر خوزستان قرار داد.

در متن پیام آمده است:

تئاتر کودک و نوجوان بی تردید یکی از یافته های مهم فرهنگی، هنری و تربیتی در دوران جدید است که در مسیر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان نقش اساسی دارد.

این هنر به دلیل جنبه های ترکیبی و بهره وری از سایر هنرها مثل طراحی ، نقاشی ، معماری ، مجسمه سازی ( عروسک و ماسک ) ، موسیقی و ادبیات واسطه ای قدرتمند در آموزش و پرورش نوین محسوب می شود که میتواند کاربردهای بسیاری از جمله آشنایی با یک فعالیت جمعی و اجتماعی را با آموزش پیام گیری و پیام رسانی و تقویت قدرت تفکر و ایجاد خلاقیت و درک لذت از زیبایی و هنر  برای کودک به ارمغان بیاورد.

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان استان خوزستان که به مدد همراهی و همدلی هنرمندان عزیز تئاتر شهرستان دزفول و حمایت های مدیر کل محترم  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان و معاونت هنری ایشان و ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول و مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی کشور پس از پنج سال وقفه در سال 1395 در سطح استانی و امسال با همراهی انجمن هنرهای نمایشی استان در سطح منطقه ای برگزار شد نوید همین اهمیت توجه به تئاتر بستر ساز کودک و نوجوان در فضای تئاتری استان خوزستان است که جا دارد از تمامی دوستان ستاد جشنواره که در راه تعالی کیفی و همچنین تعمیم  گستره جغرافیایی این جشنواره به هشت استان کشور تلاشی صادقانه نمودند کمال امتنان را داشته باشم.

 

محمد یاقوت پور

رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان




نظرات کاربران