در حال بارگذاری ...
با حضور فعالان تئاتر خوزستان

نشست هم اندیشی تئاتر خوزستان برگزار شد

نشست هم اندیشی تئاتر خوزستان با بررسی مهمترین چالش‌های تئاتر خوزستان و برنامه های پیشنهادی سال ۹۷ تئاتر خوزستان، روز چهارشنبه دوم اسفندماه ۹۶ در شهرستان اهواز برگزار شد.

به گزارش تئاتر خوزستان، با حضور محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، رضا کیانی مشاور هنری استاندار خوزستان، ناصر چنانی معاونت هنری سینمایی اداره کل، هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، روسای دفاتر و هیئت مدیره کانون های انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، پیشکسوتان و فعالان تئاتر استان نشست هم اندیشی تئاتر خوزستان در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تشکیل شد.

در این نشست محمد یاقوتپور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان ضمن بیان خلاصه ای از فعالیت های انجام گرفته تئاتر در سال 96 در استان خوزستان گفت: تمامی فعالیت های تئاتری انجام گرفته نتیجه همدلی و وفاق کامل بین هنرمندان تئاتر استان خوزستان بوده است و با این روند روزهای بهتری را برای تئاتر خوزستان شاهد خواهیم بود.

در بخش دیگری از این نشست سیدصادق فاضلی دبیر جشنواره بین المللی تئاتر اهواز نیز گزارشی از روند برگزاری جشنواره را تا لحظه برگزاری نشست اعلام نمود تا روز هفتم اسفندماه نتایج بازبینی آثار اعلام می گردد.

حسین ذوالفقاری مشاور مدیر کل و دبیر شورای راهبردی تئاتر استان خوزستان نیز در این نشست گفت: برای سال آینده برنامه 200 شب اجرا در استان را خواهیم داشت و گروههای تئاتری در سایر شهرهای استان نیز اجرا خواهند رفت.

ذوالفقاری افزود: تجهیز پلاتو شهرهای آغاجاری، امیدیه، بهبهان، رامهرمز و شوشتر تا پایان سال انجام خواهد شد و کلنگ یک پلاتو در محوطه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی امیدیه تا پایان سال به زمین زده خواهد شد.

محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن دعوت از شهرداری ها و بخش خصوصی جهت مشارکت در برگزاری فعالیت‌های هنری و فرهنگی خاطرنشان ساخت: واگذاری برنامه‌های تئاتری به فعالان تئاتر به ویژه انجمن هنرهای نمایشی استان و هنرمندان در دستور کار وزارت قرار دارد زیرا که مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی پرچم اعتماد مطلق به هنرمندان را در این مرحله به دست دارد.

جوروند افزود: امیدوارم در برگزاری رویدادهای نمایشی سال ٩٧ همه هنرمندان و فعالان سهیم باشند زیرا تنها با همکاری و هم‌دلی می‌توان راه نرفته‌ای که آغاز کرده ایم را آرام آرام دنبال کرد.

جوروند در ادامه گفت: تشکیل شورای راهبردی تئاتر خوزستان و حضور و سرکشی اعضای این شورا در شهرهای مختلف استان و رفع نقایص سالن ها یک حرکت بسیار خوب و قابل تقدیر است.

وی ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه تئاتر، افزود: در این لحظه ٣ پلاتو در جاهای مختلفی از استان هم زمان ساخته‌ می‌شوند و این دستاورد حاصل تلاش مشترک هنرمندان و مسئولان استان است.

در بخش های دیگری از این نشست مدیران کانون های هفت گانه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، روسای دفاتر انجمن هنرهای نمایشی شهرستانهای خوزستان و فعالان تئاتر خوزستان به بیان دیدگاههای خود در خصوص برنامه های سال آینده تئاتر خوزستان پرداختند.




نظرات کاربران