در حال بارگذاری ...
با حضور محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان؛

جشنواره تئاتر خیابانی قرآنی و تعزیه فاطمی خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

شامگاه دوشنبه در آئین اختتامیه هفته قرآن و عترت خوزستان که در نمایشگاه کتاب خوزستان با حضور مدیران ومسئولین فرهنگی برگزار شد از برگزیدگان هنری تقدیر به عمل آمد.

مصطفی بوعذار، دبیر بخش هنرهای نمایشی هفته قرآن و عترت خوزستان در گفت‌وگو با تئاتر خوزستان، با اشاره به برگزاری هفته قرآن و عترت اظهار کرد: طی فراخوانی که اعلام شد شاهد تلاش گروه‌های نمایشی استان با رویکرد قرآنی بودیم. برای اولین بار در استان از این مجال استفاده کردیم و با همفکری هنرمندان عرصه تئاتر خیابانی، موضوع تعزیه فاطمی نیز در فراخوان هفته قرآن و عترت گنجانده شد. تاکنون اجراهای تئاتر با موضوع ایام فاطمیه به صورت پراکنده در استان انجام می‌شد و مجالی برای عرضه منسجم این اجراها وجود نداشت.

بوعذار با بیان اینکه حدود ۴۰ اثر نمایشی به دبیرخانه ارسال شد، اعلام کرد: آثار رسیده با مضمون سبک زندگی اسلامی، خانواده، ایثار و شهادت که به مفاهیم قرآنی تکیه دارند و موضوعات زیست محیطی، اهمیت آب در زندگی انسان، امر به معروف و نهی از منکر و همچنین سیره امامان بوده است.

مصطفی بوعذار دبیر جشنواره تئاتر خیابانی قرآنی وتعزیه فاطمی خوزستان با اشاره به استقبال عموم تماشاگران اهوازی از این رویداد ارزشمند اظهار داشت: پس از داوری آثار نمایشی منتخب که بصورت زنده توسط آقایان محمد لارتی، حیدر رضایی و عادل کروشاوی انجام گرفت آرای ذیل بدین شرح اعلام شد.

در بخش نمایش خیابانی در رشته طرح و ایده، آقایان مسعود آلبوجنام از شادگان، احمد مسافری از خرمشهر و خانم معصومه عموری از اهواز شایسته تقدیر شدند.

در بخش کارگردانی تئاتر خیابانی، مسعودآلبوجنام کارگردان نمایش ایثار از شادگان مورد تقدیر قرار گرفت و رضا چوپان کارگردان نمایش فرصت عاشقی بعنوان برگزیده معرفی شد.

در زمینه بازیگری مرد تئاتر خیابانی آرای داوران بدون اولویت برای احمد مسافری بازیگر نمایش حرمت، علیرضا علوانی برای بازی در نمایش من عاشق آبشارم، سید فاخر موسوی و مسعود آلبوجنام برای بازی در نمایش ایثار لوح تقدیر اهدا شد.

همچنین در بخش بازیگری زن، خانم عاطفه راهنما برای بازی در نمایش ایثار از شادگان برگزیده شد و از خانم ها کوثر عقیلی از آبادان و غزل خلیلاوی و مژگان بازرگان از اهواز  بدون اولویت مورد تقدیر داوران قرار گرفتند.

لوح تقدیر طراحی فضا نیز به رضا چوپان از آبادان رسید و لوح تقدیر آهنگسازی و موسیقی نمایش خیابانی به ایمان سلیح از اهواز تعلق گرفت.

هیئت داوران همچنین در بخش تعزیه فاطمی ضمن تقدیر از گروه های شرکت کننده، نمایش بانوی مهر و ماه به کارگردانی ساسان مددی از شوشتر را به عنوان اثر برگزیده معرفی کردند.

در بخش دیگری از آئین اختتامیه هفته قرآن و عترت خوزستان با حضور مدیران از داوران بازبین و نهایی بخش هنرهای نمایشی تقدیر شد.

در ابتدا از محمد نگراوی، غلام قریب زاده و عزیز زنگنه اعضای هئیت بازبینی جشنواره تئاتر خیابانی قرآنی و تعزیه فاطمی تجلیل شد.

همچنین در این بخش از محمد لارتی، حیدر رضایی و عادل کروشاوی بپاس داوران آثار نمایشی و تعیین رتبه های برگزیده در حضور مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی و دبیر هفته قرآن و عترت خوزستان با اهدای لوح تقدیر از آنان تجلیل شد.

 

به گزارش تئاتر خوزستان جشنواره تئاتر خیابانی قرآنی و تعزیه فاطمی گرامیداشت هفته قرآن وعترت خوزستان با حضور گروه های نمایشی از ۲۵ لغایت۳۰ بهمن ماه در محل نمایشگاه بین المللی اهواز و همزمان با نمایشگاه کتاب خوزستان برگزار شد.




نظرات کاربران