در حال بارگذاری ...
هیات داوران جشنواره تئاتر خیابانی قرآنی و تعزیه فاطمی:

اوج اجرای آثار جشنواره تئاتر خیابانی با محوریت قرآن و عترت در نمایشگاه کتاب خوزستان

هیئت داوران جشنواره تئاتر خیابانی قرآنی و تعزیه فاطمی متشکل از حیدر رضایی، محمد لارتی و عادل کروشاوی در گفت و گو با تئاتر خوزستان از ویژگی های این رویداد در کنار نمایشگاه کتاب خوزستان گفتند.

به گزارش تئاتر خوزستان، حیدر رضایی یکی از داوران جشنواره نمایش‌های خیابانی خوزستان با محوریت قرآن و عترت، اظهار کرد: ۲۰ نمایش در مرحله اول برای شرکت در جشنواره اعلام آمادگی کردند که پس از مرحله بازبینی، ۱۲ اثر به صورت رقابتی در جشنواره نمایش داده شدند.

وی با اشاره به نمایش آثار در ۵ روز افزود: آثار این جشنواره از کیفیت و کمیت بسیار خوبی برخوردار بوده اند.

رضایی با اشاره به گفته مقام معظم رهبری مبنی بر  تئاتر منبر است بلکه فراتر از آن، عنوان کرد: پیوند ناگسستنی بین فرهنگ و هنر وجود دارد.

وی با اشاره به این رویداد ارزشمند خواستار تداوم واستمرار آن در سالهای آتی شد.

 

محمد لارتی یکی دیگر از داوران جشنواره، تقارن اجرای نمایش‌های خیابانی با نمایشگاه کتاب را اتفاق میمون و مبارکی دانست و گفت: این تقارن به دلیل ارتباط تنگاتنگ فرهنگ و نمایش و بخصوص نمایش‌های دینی، می‌تواند نتایج خوبی به دنبال داشته باشد.

وی گفت: نمایش های برگزار شده با موضوعات عاشورایی، ایثار و تعزیه فاطمی با استقبال خوب مردم مواجه شد. امیدوارم این گونه برنامه‌ها که منجر به شور و نشاط فرهنگی  در بین اصحاب فرهنگ و مردم است، افزایش یابد.

این مدیر فعال هنری ادامه داد:خوزستان همواره دارای پتانسیل بسیار خوبی بوده و هنرمندان بزرگی را پرورش داده است.

 

عادل کروشاوی یکی دیگر از داوران جشنواره اظهار کرد: برگزاری این جشنواره در کنار نمایشگاه کتاب با استقبال خوب و کم‌نظیری روبه‌رو شده و مردم تا انتهای نمایش برای تماشای آن می‌ایستند.

وی ابراز امیدواری کرد که از نمایش‌های خیابانی با موضوع قرآن و عترت حمایت‌های بیشتری برخوردار شود و در مناسبت‌های دیگری نیز اجرا شود.

این هنرمند خوزستانی با تقدیر از تلاش های معاونت قرآنی اداره کل ارشاد خوزستان و دبیر جشنواره در امر برگزاری این جشنواره ،لازمه توسعه فرهنگی استان را آموزش حرفه ایی عنوان کرد و هنرمندان را به تولید آثار نمایشی دینی فراخواند.

 

به گزارش تئاتر خوزستان جشنواره تئاتر خیابانی قرآنی و تعزیه فاطمی خوزستان از ۲۵ لغایت 30 بهمن ماه به دبیری مصطفی بوعذار هم زمان با نمایشگاه کتاب خوزستان در حال برگزاری است.




نظرات کاربران