در حال بارگذاری ...
هم زمان با آغاز جشنواره؛

پیام انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عربی خوزستان

پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عربی خوزستان از امروز سه شنبه به مدت چهار روز در شهرستان سوسنگرد آغاز به کار خواهد کرد و به مناسبت آغاز جشنواره انجمن هنرهای نمایشی خوزستان پیامی را منتشر کرد.

به گزارش تئاتر خوزستان، هم زمان با آغاز پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عربی خوزستان در شهرستان سوسنگرد، محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان پیامی را منتشر و در اختیار سایت تئاتر خوزستان قرار داد.

در متن پیام آمده است:

استان خوزستان با قومیت های گوناگون خود سرشار از بوم و فرهنگ هایی است که هرکدام دارای آیین و مراسم و آداب و اسطوره و ادب خاص خود است که همواره و در این سالیان متمادی در همسایگی هم به احترام زیسته اند. همانگونه که میدانیم رسالت اصلی تئاتر نیز پرداختن و بها دادن به همین هویت اجتماعی است جهت مانایی این ارزش ها و البت به چالش کشیدن برخی رسوم مذموم.

جشنواره فاخر تئاتر عربی که این روزها پانزدهمین سال برگزاری را پیش رو دارد از آن جمله جشنواره های هویتی مهمی است که باید همواره ارج ببیند و در اولویت حمایت قرار گیرد که این مهم امسال به مدد مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همچنین کانون تئاتر بومی انجمن هنرهای نمایشی استان و دوستان پرتلاش سوسنگرد قهرمان و دبیر محترم این جشنواره محقق شد و جشنواره پانزدهم با گامی به جلو بین المللی برگزار شد که این میتواند به ترویج فرهنگ فاخر بومی استان کمک به سزایی داشته باشدکه البته انجمن هنرهای نمایشی استان نیز با اعزام کارشناس ارشد تئاتر جهت برگزاری جلسات نقد علمی نمایش ها و برگزاری ورک شاپ های تخصصی در روزهای جشنواره و حمایت از دو نمایش برگزیده این جشنواره جهت اجرای عموم در شهرستانهای استان سعی در اعتلا بخشی کیفی این رخداد ارزنده دارد.

من به نوبه خود ضمن تقدیر از یکایک دوستان ستاد برگزاری از صمیم قلب روزهایی درخشان تر را برای تاتر عربی استان آرزومیکنم.

 

محمد یاقوت پور

رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان




نظرات کاربران