در حال بارگذاری ...
محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در مراسم اختتامیه دومین جشنواره فجر استانی خوزستان در بهبهان:

هنرمندان تئاتر به سمت اجرای عمومی نمایش ها بروند

محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان پنجشنبه ۲۱ دیماه ۱۳۹۶ در مراسم اختتامیه دومین جشنواره فجر استانی خوزستان در تالار آفاق شهرستان بهبهان گفت: هنرمندان تئاتر سعی کنند به سمت اجرای عمومی نمایش ها برای مردم بروند تا چراغ تئاتر همیشه در استان خوزستان روشن باشد.

به گزارش تئاتر خوزستان، محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در آئین اختتامیه دومین جشنواره تئاتر فجر استانی خوزستان در تالار آفاق بهبهان گفت: هنرمندان تئاتر سعی کنند خیلی به رویدادها فکر نکنند و رویداد محور نباشند بلکه به سمت اجرای عمومی نمایش ها برای مردم بروند تا چراغ تئاتر همیشه در استان خوزستان روشن باشد.
محمد جوروند بیان کرد: هر چند با وضع ایده آل تئاتر در استان هنوز فاصله داریم اما اگر به چند سال گذشته بازگردیم می بینیم که این همه رویداد تئاتر در استان خوزستان وجود نداشت.
وی تاکید کرد: البته باید توزیع رویدادهای هنری در استان رعایت شود و همه شهرستانها از این رویدادها بهره مند شوند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان توضیح داد: وضعیت مالی و بودجه در حال حاضر راکد است اما با همه اینها هزینه های بسیاری در حوزه نمایش شده که میزان آن جای شگفتی دارد.
وی بیان کرد: در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تنها حوزه نمایش زیر مجموعه ما نیست بلکه حوزه های دیگری مثل موسیقی ، ادبیات ، سینما ، شعر ، تجسمی و مساجد نیز وجود دارد که باید فعالیت در این حوزه ها را نیز مد نظر قرار داد.
جوروند با تشریح کلی وضعیت تئاتر استان خوزستان اظهار کرد: علاوه بر ما هنرمندان تئاتر استان از وضعیت فعلی تئاتر رضایت دارند و عنوان کردند که وضع تئاتر استان خوب است. اگر شهرستانی دیده نشده حتما نقص در کار ما بوده است که آنرا می پذیریم.
وی با اشاره به گلایه هنرمندان نمایش شهرهای ایذه ، باغملک ، رامهرمز و مسجدسلیمان گفت:در این شهرستان ها چند سالی است رکود ایجاد شده اما در تلاش برای رفع آنها هستیم و نگرانی هایشان را قبول داریم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به تشکیل شورای مشورتی تئاتر استان خوزستان عنوان کرد: این شورا دغدغه ایست تا هنرمندانی که گوشه گیر و از تصمیم دور شده اند دوباره وارد حوزه تئاتر شوند و برای همین این شورا به صورت مجموعه ای گردهم آمد و در کنار انجمن هنرهای نمایشی طرح های بسیاری خوبی دارد.
وی با اشاره به تشکیل کانون دانش آموختگان هنر نمایش در هفته جاری تاکید کرد: کانون دانش آموختگان اتفاقات خوبی را در استان رقم خواهند زد چرا که حضور افراد آکادمیک و علمی در آن سطح کار را بالا می برد و نقدی را که آنها وارد می کنند بجاست.

مراسم اختتامیه دومین جشنواره فجر استانی خوزستان به دبیری محمد یاقوت پور پنج شنبه 21 دبماه 1396 در تالار آفاق شهرستان بهبهان برگزار شد.




نظرات کاربران