در حال بارگذاری ...
محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان در مراسم اختتامیه دومین جشنواره فجر استانی خوزستان:

خوزستان روزهای خوب تئاتر را سپری می کند

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و دبیر جشنواره در مراسم اختتامیه دومین جشنواره فجر استانی خوزستان در بهبهان با بیان اینکه خوزستان روزهای خوب تئاتری را سپری می کند گفت: حمایت های مرکز و اداره کل بیانگر این واقعیت است که توجه ویژه ای به تئاتر استانها می شود.

به گزارش تئاتر خوزستان، محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و دبیر جشنواره در آئین اختتامیه دومین جشنواره تئاتر فجر استانی خوزستان در تالار آفاق بهبهان گفت: 26 دفتر نمایش فعال در استان داریم در حالیکه چند سال پیش بسیاری از شهرستانها فعال نبودند و اکنون در شهرهایی مثل باوی ، حمیدیه ، لالی ، رامشیر دفاتر فعال است.
وی با بیان اینکه هفت کانون در حوزه تئاتر در استان راه اندازی شده است توضیح داد: 40 دانش آموخته تئاتر در مقاطع کارشناسی ، ارشد و دکترا عضو کانون دانش آموختگان هستند که راه اندازی آن اتفاق بسیار خوبی است.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان ادامه داد: طی سال گذشته در بسیاری از شهرستانها کارگاه های آموزشی تخصصی با حضور مدرسان استانی و غیر استانی برگزار کردیم.
یاقوت پور گفت: تعامل با رسانه بسیار خوب شکل گرفت و دغدغه تئاتری که در مخاطبان ایجاد شده از طریق رسانه ها بود.
وی پیشنهاد داد مسابقه نمایشنامه نویسی در استان برای نمایشنامه نویسان بومی برگزار شود که رئیس انجمن هنرهای نمایشی کشور با این پیشنهاد موافقت کرد.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان تاکید کرد: مسابقات نمایشنامه نویسی به منظور پویایی نمایشنامه نویسان بومی از نگارش تا تولید است.
وی با اشاره به برگزاری دومین دوره از جشنواره استانی تئاتر فجر در خوزستان گفت: همچون سال گذشته در 6 شهرستان استان این جشنواره را با هدف بهره مندی هنرمندان سراسر استان از این اتفاق فرخنده برگزار کردیم و به 6 شهرستان تعمیم دادیم که مورد استقبال ویژه قرار گرفت.
یاقوت پور ادامه داد:در جشنواره امسال در کنار پنج کار فاخر سراسری 11 نمایش از برگزیده های جشنواره های استانی سالهای گذشته نیز به نمایش در آوردیم.

 

مراسم اختتامیه دومین جشنواره فجر استانی خوزستان به دبیری محمد یاقوت پور پنج شنبه 21 دیماه 1396 در تالار آفاق شهرستان بهبهان برگزار شد.
 




نظرات کاربران